Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Hei, hører til under 2.trim. men tenkte kanskje at det er noen førstegangs eller flergangsfødende her som har litt erfaring med valg av barnevogner og kanskje kan komme med noen gode alternativer? Tre eller fire hjul spiller ikke så stor rolle,men det må være en duo- eller kombivogn med disse tingene: -God plass i bagdelen -Sportsvogndelen må kunne vendes mot den som triller -Så lett som mulig, men selvsagt solid også. -Mulig å få tak i i på østlandet eller rett over svenskegrensa -Lett å trille både på asfalt, grus og ikke minst snø(!) -Stabil Blir kjempeglad for råd :-)
snart mor til 3 Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Heihei... er mange valgmuligheter der ute ja... selv har vi valgt Basson Roma Duovogn selv... Den består alle av dine krav, samt at den er et relativt rimelig alternativ..kostet vel ca 5000 for den...
Tingeling72 Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Skal du ha en barnevogn som tilfredstiller alle dine krav, så er det i mine øyne kun SIMO kombivogn som duger. Bakgrunnen for min mening kommer på bakgrunn av erfaringer med mine barn, og som et resultat av å ha jobbet i barnehage i 15 år. Du må nok litt opp i pris i forhold til den over, men kjøper du feks overliggere fra 2007 kommer du nok til å finne slike vogner til rundt 5000. Vogn er og blir en smaksak, og det viktigste er at DU liker den vognen du skal ha. Lykke til med valget..
Putte68 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Hei. Jeg råder deg til å se på Emmaljunga Edge Duo Combi vogna. Den er lettere enn Simo sin kombivogn. Den har også veldig stor bag slik som Simo har. Tror faktisk den er litt større enn Simo sin kombivogn da Simo sin har bagdelen oppi sportsvogna mens Emmaljunga sin har en bagdel og en sportsdel. Den finnes i mange forskjellige fargekombinasjoner og to typer understell. Velger du sportsunderstellet er det svingbart slik at det er veldig lett å vende sportsvogna. På Classic understellet må du snu bagen men den igjen har justering fremme på håndtaket slik at du kan vippe det i den høyden som passer deg og du får god plass til bena om du har stelleveske hengende på håndtaket. Et pluss for den som er lang. Classic understellet finnes i to farger. Emmaljunga har også integrert myggnetting og du får med regntrekk. Her er linken til Emmaljunga så kan du jo lese litt selv og se om dette kan være noe for deg. http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=NO&country=NO Ulempen er at den er noe dyr. Koster ca. 8.000 kr. Vet ikke hva den evt. koster i Sverige. Lykke til med vognvalget:-)
mai mammaen til to Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 ut ifra det du skriver så tror jeg at jeg hadde valgt simo duo. jeg har hatt simo bagvogn til snuppa. og den var kjempe bra.. stor stor bag.. og utrolig god å trille... men det er jo mange vogner å velge mellom.lurt å gå rundt i forskjellige butikker å prøve å trille litt osv
Tredje bolla i magen :) Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Hvis du skal ha en vogn som er lett å trille på ulendt underlag som snø vil jeg fraråde deg å kjøpe vogn med tre hjul. Firehjulingene er mer stødige og gode å trille. Ut i fra behovene du beskriver tror jeg du kunne blitt fornøyd med en Emmaljunga, Simo eller Basson. Store gode og stødige vogner. Duovognene har gjerne større bagdel enn kombivognene iom at du bytter ut bagen med sportsdelen i stedet for å sette bagen oppi sportsdelen. Har vært ganske fornøyd med Simo kombien jeg hadde til de to første, men syns den ble for myk i fjæringen og for "slarkete" etter en stund. Har denne gangen valgt Emmaljunga Edge duo combi. Den er litt tung og stor, men veldig solid og stødig og lett å trille. Skal du mye inn og ut av bil og har en liten bil er det kanskje ikke den letteste vogna å styre med.
snart mor til 3 Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 hehe....virker nesten som at man er enige i denne tråden..så herlig.. hos oss stod det mellom emmaljunga, Simo og Basson her.. Det er de tre som har rimelig tilsvarende kvalifikasjoner når det komemr til stødighet, bagstørrelser og de tåler vind og vær.. måten vi valgte var følgende: først ekskluderte jeg simoen sin. (var egentlig sikker på at jeg kom til å ende med simo,men så fikk jeg plutselig for meg at simovogna så sint ut..og da kunne vi jo ikke kjøpe den naturlig vis..hvem vil vel ha en sint vogn til lille nurket sitt? hehe..) valget mellom emmaljunga og basson falt på basson av rent økonomiske årsaker..ikke pga manglende økonomi,men pga manglende begrunnelser til hvorfor vi skulle betale så mye ekstra bare for å få emmaljunga. Duovognene er store alle sammen..så hvis man er i tvil burde man sjekke at man har plass i bagasjerommet til bilen før man kjøper en vogn.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Har basson baby roma duo, og var veldig fornøyd,helt til jeg bytta over til sportsdelen.Den er skikkelig smal,det er trangt og liten plass. Måtte kjøpe ny sportsvogn for å få plass til jenta mi på 1 år vinterstid.
gullegget Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Simo og Emmaljunga duo har størst bag:) Simo butikken i Moss har en blå simo duo på tilbud til 4900 nå Jeg hadde Simo til mine to første, og jeg var veldig fornøyd. Ville ha noe annet denne gangen, så da ble det Emmaljunga Mondial.
Nætte;mortil2 Skrevet 20. april 2008 #10 Skrevet 20. april 2008 Emmaljunga edge duo combi.. er større i bagen enn simo, simo er lenger, men er tilsvarende smal... Den er stødig og god å trille, vi har sportsunderstell som kan vippes over i tilfelle vær og vind (jeg gikk og dro vogna bak meg sist gang.. nekter å gjøre det igjen...), og god plass i understellet til diverse. Noen sier den er tung, men jeg syns den er helt grei, har alene tatt den ut av bilen og vippet den opp (sliter med ekstrem bekkenløsning) og trillet den på snøen her ute, opp trappa og inn. Syns også den er myyye roligere å trille enn simo sin, da simo gynger utrolig lett.. For meg blir den ustabil da. Men er smak og behag som teller! Vet at emmaljunga selges billigere over grensa til sverige!!
Ella78 m/ A&M Skrevet 20. april 2008 #11 Skrevet 20. april 2008 Vi kjøpte Emmaljunga Edge Duo på fredag i Sverige (Kattis babyshop i Strømstad). Veldig fornøyd med servicen der, og ikke minst vogna. Prisen var 7300 svenske, inkludert stelleveske, og det blir ca en 1000-lapp mindre i norske kroner, ca 6300 altså. Vi valgte denne fordi den har stor bagdel og sportsdel, den er stabil og ser relativt stilig ut. Lykke til med valget!
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 20. april 2008 #12 Skrevet 20. april 2008 Vi har kjøpt emmaljunga smart duo combi.. den ser prikk lik emmaljunga edge duo, bare at den ikke har vendbart håndtak, lufting, intigrert myggnetting og vugging på bagen! Jeg har jo ikke prøvd å trille den enda siden nurket vårt ikke har kommet til verden enda, men den er kjempe fin og virker kjempe stødig og har stor plass i bagen, det er også sånn at man kan justere håndtaket i høyden på smart vogna vår! Den tar også veldig litn plass når du slår den sammen, vi har en sports bil modell og understellet kom akkurat inn i bagasjerommet, kunne ikke bli mer fornøyd.. blir vell stasjonsvogn etterhvert på oss da! Vogna kosta 6000 kroner! Altså 2000kroner billigere enn edge modellen..
morijuni Skrevet 20. april 2008 #13 Skrevet 20. april 2008 Vi har akkurat fått vår emaljunga city cerox 360 i hus og er veldig fornøyd (selv om jeg ikke har noen erfaring i å bruke den enda) Den har 4 hjul som gjør den stabil, samtidig som de svingbare hjulene gjør den lett å trille. Helt utrolig følelse i forhold til de man må løfte for å få svingt på! Hele vogna er egentlig overaskende lett i forhold til andre vogner jeg har løftet inn i biler. Bagen er stor og dyp. Styret kan vendes over til motsatt side. Den eneste ulempen som jeg ikke så før jeg fikk den i hus var at det ikke er bærestropper på bagen.. men men.. den er så lett så kanskje jeg greier å løfte den alikevell..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå