Gå til innhold

Svangerskapskløe etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann? Det er 6 uker siden fødselen og jeg har hele tiden hatt kløe på baksiden av låra og på baken... spesielt om kvelden. Noen dager klør det over hele kroppen.. Jeg klødde en del på kroppen, men da spes under beina de siste ukene av svangerskapet... klør ikke under beina nå.

Noen som har det likt eller vet hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepps, var veldig plaget under sv.skapet og har fremdeles noen dager hvor dette kommer tilbake!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

JA!! Hadde et sant helvete med kløe både før og etter fødsel.

Etter fødselen ble jeg skikkelig "klein", hovnet opp i hofteområdet, og så nedover beina. Ømt, kløende, vablete og sårt utslett. Var søvnløs og utslitt.

Det viste seg å være kraftig elveblest som følge av lateks-allergi. Man ligger jo på plast på de sykehussengene, og det er det ikke alle av oss som tåler..

Kuren: Polaramin (ok selv om du ammer, må ha resept) og store mengder Eurax.

Lykke til....det går over!

Skrevet

Hmm jeg fik høre av legen at svangerskapskløe skal forsvinne med morkaka.

Jeg var veldig plaget i sist svangerskap men det var helt borte etter fødsel og merket aldri noe mer til det.

Jeg hadde tatt det opp med legen. Det skal ikke være sånn.

Er større sjangse for at det er en eller annen allergi du har utviklet.

Skrevet

om det er sv,kløe vet jeg ikke..men etter jeg ble gravid har jeg klødd sinnsykt på beina....klør enda,1 år etter fødsel..

Skrevet

jeg fikk polarmin noen dager før fødselen for å få sove om natta. var søvnløs pga kløe...har mange igjen. så det er trygt å spise altså?

men uansett kan man jo ikke sp ise piller i all evighet heller...går det over etterhvert kanskje? har hatt noen klø frie dager også...men det har kommet tilbake igjen.

Skrevet

har skjekka felleskatalogen....dette står om polaramin..

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming.

dropper den å smører på hvitvask i stedet... funker bare halvveis men..

Skrevet

Ville egentlig bare si at dere har valgt et utrolig vakkert navn til lille jenten deres =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...