Gjest Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Bf og jeg er kjærester, bor ikke i lag og ser hverandre 1-2 dager i uken. Derfor har vi likevel inført samversavtale, han har Isac hver onsdag og annehver lørdag, og det har gått helt supert. I kveld skulle han egentlig hatt han, og jeg hadde planer om å være med de siden han inviterte på Brann-kamp og hjemmelaget pizza hos seg. Så nå spørr han om han kunne sett kampen hos en kompis som blir 20 i dag som har grilling på terassen og øl og masse folk. Jeg sa først jeg ville være med, men var ikke helt sikker, og nå har jeg ombesmt meg etter jeg fant ut at de som kommer der er folk jeg absolutt ikke snakker med, og da føler jeg meg garantert bare utenfor. Så jeg sa at da trengte ikke søsteren å ha Isac de timene for jeg blir jo hjemme. Så sa jeg at han heller kunne ha Isac neste helg, MEN, da er det visst russedåp, og helgen etter der er det jo Kongeparken og sånn fortsetter russetiden. Vi har bare såvidt snakket om russetiden, men han har jo ikke spurt om noe "utsettelse" på samværet med Isac, og siden han har lovet meg og ikke ta'an helt ut så regnet jeg med at han fikset dette, og i det minste kunne skaffe barnevakt selv!! Ååårrr!!
FrøkenSprøken Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Huh?? Forstod ikke helt? Hvorfor skal dere ha barnevakt? Du kunne jo være hjemme?
Gjest Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Må legge til at jeg fortsatt har grådig fdselsdepr. og takler ikke gå ut så mye. Russetiden tar helt knekken på meg=/
Gjest Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Vi skulle ha barnevakt om jeg ble med, men SÅ sa jeg at vi ikke trengte det siden jeg heller ville være hjemme...
Gjest Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Dere er jo tydeligvis svært unge og noen valg for mnd som kommer må bli tatt. Er det greit for deg at han får ha en russetid på sine premisser eller det det ikke greit. Dette er jo en tid man ikke får tilbake på mange måter, men samtidig så er han faktisk pappa og har et ansvar. Dere må nesten bli enige om en løsning som passer dere alle 3.
Gjest Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Nei , du er ikke urimelig. Men dere trenger å ta en god prat rundt hvordan dere skal gjøre det fremover. 1 hvor mye er du villig til å ofre den mnd som kommer? det kan jo være at du får tilbake i fremtiden , om du gir han litt slack nå. 2 dersom han skal ha samvær - så er det opptil han å skaffe barnevakt, be deg om å bytte dersom han vil noe annet den helga. Igjen: du er ikke urimelig. (og dette har ikke noe med alder å gjøre, slik er det hos oss også - selv om jeg er over 30 år. - man må gjøre avtaler for å unngå konflikter. )
Gjest Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Jeg skjønner veldig godt at russetiden er noe som bare skjer en gang, og han har jo sett frem til dette siden før han skulle bli far. Men nå er det jo sånn at han har fått en sønn og både jeg og foreldrene hans har prøvd å få han til å forstå at han nå er mer voksen enn de andre russene som bare har seg selv å tenke på, han har jo en familie! Så har han jo lovet å ikke være så vill, selvom det hjelper lite når han er ute like mye som de andre. Han skjønner jo ikke hvor fælt jeg har det! Jeg knekker helt sammen bare jeg ser russeluen hans. Å, det er så slitsomt!
FrøkenSprøken Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Ta deg en prat med ham du. Forklar at du ikke er komfortabel med at han skal være mye borte fra dere i russetiden, og spør om han ikke kan skrive ned de dagene som er spesielt viktige for ham, slik at du vet hva du har å forholde deg til. Noen dager bør han vel få lov til å være ute. Det er jo tross alt russetid. Kanskje må dere bytte noen helger, men det blir jo feil hvis han skal være borte hele russetiden mens du sitter hjemme med gutten. Du har jo også russetid? Se om dere får til en grei fordeling, slik at dere begge kan kose dere i russetiden;)
☆Anonymia☆ Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 skjønner at dette ikke er lett for deg...men russetiden får man bare en gang..hva med å gi han litt albuerom denne mnd og så tar han det tilbake når russetiden er over ? han kan jo se sønnen sin litt mer i ukene kanksje ?
nasse nøffen Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 d er nødt til å la han kose seg denne tiden. dere er så unge, og dette er ett minne for livet.. dumt om han skal huske denne tiden som da han hadde masse dårlig samvittighet. la han gjøre akkuratt som han ønsker.. jeg garanterer deg at du tjener mer på det selv også... tank om han skal sitte hjemme, mens han vet alle gutta er ute å har d gøy,,, han vil fort kunne gi faan å muligens også tråkke over mange grenser om du begynner å være som hans mor bit deg i det!hold ut,,, klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå