Gå til innhold

Ang. fødselspenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Jeg er gravid igjen. Og lykkelig;) Det jeg lurer på er: Jeg skal egntlig ikke begynne på jobb igjen før 15 juli. Er fortstatt hjemme med førstemann på snart 2 år:) Har termin 30 november. Hvis jeg bgynner å jobbe i Mai. Noen dager i uka feks. Blir ikke fullt før etter 15 juli. Vil det gi uttelling på fødselspengene? Når jeg skriver det, så ser jeg vel egntlig svaret men;) Noen som har greie på dette med fødslespenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel slik at man må jobbe minst 6 av de siste 10 mnd for å ha rett på fødselspenger..?

Skrevet

Gratulerer med graviditeten forresten!! :o)

Skrevet

Skulle til å svare det samme, Alba.....

 

 

 

Skrevet

Takk:) Har hørt det om å måtte ha jobba i 6 mnd. Men er det uansett hvor mye du har jobba? Vet jeg spør teit men...

Skrevet

Det Alba sier stemmer ikke.. Ettersom du nå er ute i permisjon og får foreldrepenger teller dette som grunnlag for nye foreldrepenger... Man kan faktisk gå rett fra en permisjon og rett til den neste om så.... Eneste er at man da kan komme til å tape på det om man har 80% dekning i den første permisjonen, så MÅ man ta 100% dekning i den andre permisjonen for å få 80% lønn..... Men det gjelder jo ikke for deg siden du kommer deg ut i jobb et par måneder mellom permisjonene.... Du vil dermed kunne velge 80 eller 100% dekning som vanlig..

Skrevet

Men siden eldste snart er 2 er det vel ikke fødselspermisjon, så jeg tror svaret ditt blir litt feil Pearl 33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...