Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Hvis skilte foreldre MÅ bo i samme KOMMUNE, så får jeg aldri muligheten til å flytte. Fordi i den kommunen der jeg bor er det ingen jobber å få med min utdannelse (sitter ikke i kassa på Rimi med en mastergrad heller). Og hvis jeg må jobbe i byen, er det ingen barnehager her som har så lang åpningstid så jeg rekker hjem for å hente barna. Hurra pottitnorge
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 dra med deg rævva og stem ved neste valg iste for å sitt her og syt!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Har ikke stemmerett, fordi jeg ikke er norsk statsborger. Derfor kan jeg bare sitte her og syte i helgene
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Det er bare et lovforslag, det kommer aldri til å bli gjennomført! Kan jo ikke tvinge folk til å bo bestemte steder, vi har da fri vilje i Norge! Hvilket parti har du dette fra/ hvor har du hørt dette?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Syns det er drastisk med et slikt lovforslag. Men når det er sagt, så syns jeg at foreldre som skiller lag, først og fremst skal tenke på barnets beste, og det er IKKE at foreldrene bor på hver sin kant av landet. Har man satt barn til verden, får man ta konsekvensene av det.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Gjelder ikke de som bor fra hverandre allerede da, så karnsje best å få flytta på seg før det er et problem. Også kan man flytte hvis faren skriver under papirer. Og hvis han nekter kan man prøve det gjennom megling og eller retten. Men syntes forsovidt det er alltfor mye å skulle inføre slike regler, spørs vel om det blir innført.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Jeg synes det er helt greit at det skal være slik. Barna trenger begge foreldrene.Sitte på sin høye hest og si at jeg ikke får meg jobb,jeg er for god til å jobbe på Rimi,ja da blir jeg rett og slett kvalm. En må sette barna først og hvorfor bosatte dere dere der fra først da,hvis du er så innmari fin på det??? Du viste jo at du villle få problemer med jobb da. Nei,se deg selv i speilet og si,jeg har satt et barn til verden og får ta følgene av det.
blond Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Jeg har ikke satt meg inn i lovforslaget, men det høres helt urimelig at foreldre må bo i samme kommune. Er du sikker på at det stemmer? Det er stor forskjell på hvor store kommunene er og ikke nødvendigvis lang reisevei.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 Herregud, dette kan du ikke mene. Tror kanskje du skal tenke deg om en gang til. Jeg har fått et barn, og da er jeg stuck på samme plass resten av livet.... syns du virkelig det er et godt forslag?????????? Dette kommer aldri i verden til å bli gjennomført. Hva visst du flytter vekk for å for eksempel studere, så blir du gravid og får et barn. Skal du aldri kunne flytte hjem igjen da????????? Nei, vettu hva dette er jo helt latterlig!
Dunder Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 man MÅ jo ikke hvis man blir enige da! Det er jo bare hvis partene er uenig at man må bli boende der man bodde når man fikk barn.
Sabina og gjengen Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 Dette KAN ikke bli igjennomført, isåfall må det gjelde begge foreldrene.. F.eks i en situasjon der mor har barnet boende hos seg og far har vanlig samværsavtale. Ska han kunne flytte hvor pokker han vil, mens han da kan være kjip mot mor og nekte henne å flytte? Dette er jo helt latterlig!! Vi bor i et land der vi har ytringsfrihet, retten til å velge over eget liv og egne handlinger. Men om vi får et barn med noen vi ikke bor sammen med kan vi nektes å flytte ut av kommunen... Flott, det blir jo som å bo i fengsel for noen da... kjenner jeg blir mektig frustrert, det er SÅ mange foreldre som ikke samarbeider, hvor samværsforelder og hovedforsørger ikke samarbeider og er uvenner. Dette kan bli brukt som en "hevn" mot hovedforsørger dersom samværsforelder er sur for noe.. Rett og slett idiotisk...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Dette er også mitt synspunkt Mamma&marken. Skal samværsforeldre kunne sette ned foten for eksens flytteplaner, men samtidig har de rett til å flytte hvor de selv skulle lyste? Henger ikke på greip.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Ikke alle trenger å flytte så langt for å bo i forskjellige kommuner. Her jeg bor er det 2 min til kommunegrensa. Barnefar bor 5 min unna, men det er nærmere til nabokommunen.. Vi har delt omsorg, og hos oss er det sånn at den som flytter vekk, flytter uten barnet...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 19:09 her.. Poenget mitt var at det er latterlig om vi ikke skulle kunne flytte dit, bare fordi man MÅ bo i samme kommune..
aanonym Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Jeg har fulgt denne diskusjonen de siste 6-7 årene, og selv om det nå ser ut til å bli foreslått av et utvalg tror jeg aldri i verden det blir vedtatt. Det er et altfor stort inngrep i folks privatliv, og for mange unntakssituasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå