Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Osteelskere!

Jeg har nå endelig fått svar på hva slags oster jeg trygt kan spise og ikke. Kjæresten min var nemlig ute og handla ferske rundstykker og creme cherie til frokost idag, men så visste jeg ikke om jeg kunne spise den eller ikke..

 

Hvis noen flere er i tvil, kan dere lese videre hva jeg fant på nettet:

 

Tine har aldri fått påvist listeria bakterien i noen av sine oster, men likevel vil de ikke anbefale å spise de "risikofylte" ostene som blåskimmelost (dette ginkluderer også brie vil jeg tro). Oster som kremost, tubeost, cottage cheese, dessertost (creme cherie), hvitost og brunost er helt trygt. Når du leser bakpå pakningen på ostene så ser du at de aller fleste inneholder f.eks. helmelk eller hvitost som basis (+ diverse andre smaksingredienser), og da kan du trygt gå utifra at så lenge de er laga i Norge så er de pasteuriserte.

 

Fin fint! Kos dere, og ha en god helg :-)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk takk! Jeg har faktisk lurt på akkurat creme cherie!!!! Nå skal jeg ut å handle den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...