Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Nabodama er ei sånn som jeg syns bryr seg med ALT! Nå hadde hun kjeftet på samboer fordi hagen deres var full av småstein etter vinteren, til og med i blomsterbedene.. Og selvsagt kom det fra oss. Vi har holdt på i snart ett år nå å bygge om huset og har skiftet massen rundt huset, ergo er det mye småstein her. Vi skal legge noe annet over når vi får tid og råd. Jeg skjønner jo at det er irriterende for henne å få småstein i hagen sin, men skal vi slutte å brøyte innkjørselen vår da liksom? Og hva forventer hun, at vi skal komme å plukke opp? Fatter ikke hvorfor hun i det hele tatt nevner det. Hagen vår vender ut mot fortauet og hver eneste vår må vi plukke opp flere søppelsekker med grus og småstein etter vinteren, skulle gjerne sluppet men tenker at sånn er det jo bare når det brøytes. Argghhhh, liker ikke naboen!
Gjest Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Mulig jeg er dum (vi har ikke så mye snø i Bergen), men hvordan kommer det småstein i hagen hennes når dere brøyter? Er det sånn fres? I såfall forstår jeg egentlig irritasjonen hennes...
Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2008 Ja, alle naboene her spleiser på at en med traktor med fres skal brøyte for oss om vinteren, så vi gjør det ikke selv. Jeg forstår at hun blir litt irritert ja, men syns ikke det er så mye å gjøre med så lenge det ikke er asfaltert utenfor huset vårt (det er det forsåvidt ikke utenfor demmes hus heller..), men det hjelper jo ikke å kjefte på samboer fordet.. Er det bare jeg som er dum som tenker at sånt må man bare finne seg i?
Gjest Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Snø og grus på din tomt, er faktisk ditt problem.... Deres problem å fjerne snøen uten at den er til sjenanse for andre dvs. på egen tomt... Dersom det ikke finns andre muligheter enn å lempe snøen over til naboen, er det for meg innlysende at man spør om dette er ok for naboen. Et minste minimum etter en snøvinter er jo da å rydde opp etter seg. Grus ødelegger plenen og gressklipperen. At naboen sier i fra bør dere ta som et hint om at dere har tatt dere vel mye til rette hos naboen. Rydd opp etter dere, og skvær opp med naboen, så skal du se at forståelsen for at dere har mange prosjekter øker! At dere snekrer og hamrer, trenger faktisk ikke naboen ha noen som helst forståelse for, det er deres ansvar å holde tomta i såpass stand at den ikke sjenerer andre...Skjønner nabodamen godt jeg... Hilsen en som også bor i et oppussingsprosjekt...
Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2008 Så da kan altså jeg kontakte kommunen og få de til å rydde hagen vår for grus etc som blir brøytet fra fortauet på vår plenen vår iløpet av vinteren? Så flott :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå