Glad tobarnsmamma Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Jeg pleier alltid å bli veldig allergisk på våren, pollensesongen er forferdelig. Tidligere år har jeg tatt kortison-sprøyter, og det har hjulpet meg veldig! Nå kan jeg jo ikke det, jeg kan ikke engang ta allergitabletter og øyedråpene (Spersallerg). Har noen av dere fått noen råd angående allergimedisiner hos legen? Jeg er i 25. uken, men ønsker ikke å ta noen som helst risker... Samtidig er det helt forferdelig å sove så dårlig pga tett nese og sammenlimte øyne, og jeg blir veldig "ør" i hodet av allergien...
Glad tobarnsmamma Skrevet 20. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2008 Takk for tips, det skal jeg jammen meg prøve. :-) Noen som har gode erfaringer med det???
tesseliten Skrevet 20. april 2008 #4 Skrevet 20. april 2008 Jeg har skikkelig pollen allergi, og det er en tablett som vi som er gravide kan ta, men man blir litt trøtt av den, men heller den enn en hel sommer med limte øyne, tett nese og vondt i hode pga alt sammen:) husker ikke hva de heter men legen skjønner med engang hva det er i hvertfall:)
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 20. april 2008 #5 Skrevet 20. april 2008 Jeg spurte legen min om dette, for jeg pleier også å slite med allaergi utover nå. Men alle de "moderene" alleregi pillene er ikke "trygge" for gravide, pga. manglende erfaring. Men "gamle" allergi piller med antihistaminer kan man ta, men som nevnt, med bivrkning av at man blir veldig trøtt. Jeg avtalte med legen at jeg skal prøve å bare bruke spray,da den allergisparyen jeg bruker ikke er skadelig for babyen, og se om det hjelper såpass at jeg kan leve med det denne ene sesongen. Hvis ikke måtte vi se om det var noe annet som kunne tilbys sa legen til meg... Så det beste er nok å prate litt med legen, og håpe at han/hun har såpass peiling at du får et godt råd for ditt tilfelle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå