Gå til innhold

Hvor mye stoler dere på første ultralyd?


Gjest

Anbefalte innlegg

Til dere som har vært på bare en ultralyd (uke 17-19 ca).

 

Jeg fikk vite hvilket kjønn barnet var, men klarte ikke selv å se noen sikre tegn.

Stoler dere 100% på hva de sier? De kan jo ta feil...

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått bekräftat 3 ggr att det är en tjej, ska också tillbaka i slutet av maj för att kolla morkakan. Då kanske vi får det bekrätat en gång till. Men jag är rimelig säker på att det är en lite flicka :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på ultralyd en gang... og får nok ingen flere heller sidne alt er visst bra, men de sa nå at det var en gutt.

Var på 3d ultralyd da vi var, så hun var 99.999999%sikker. Så jeg satser på at det er en gutt-....

Men jeg var jo gutt jeg og helt frem til 4 timer før jeg ble født... Men det er jo tross alt 24 år siden, litt bedre bilder og gå ut ifra nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 3 ultralyder og har fått høre både gutt og jente. Første trodde de gutt, andre så de ikke noe "guttegn", og nå sist var det en liiiiten skygge ved rompa som så ut som at det ble en gutt. Så jeg er egentlig like blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som regel hvis de er 99.9999999999999999999999999% sikre på gutt, blir det d. for når de leter ser de etter tissen, men også testikler. når de ser etter jente kan de se tydelig kjønnslippene, og er du kommet langt nok i svangerskapet ser de også eggstokkene inni der.

 

hvis du selv lurer, kan du se etter blæra feks. på gutter ligger den langt nede, mens jentene har den lliggende høyere oppe pga eggstokkene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan også følge med på pulsen=) ligger pulsen på 130- litt mer er det gutt, ligger den over 140 til kanskje 150 å noe er det jente=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk vite at det var en gutt, og er ikke i tvil selv. Gutten moonet oss, altså lå med rompa opp og ut, og midt mellom bena en liten tissetass, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stemmer altså ikke!:) Min gutt ligger på rundt 150-160 slag pr minnutt, og det er asolutt ingen tvil om at det er en gutt!:) hehe. Det kunne jeg se selv faktisk!:) Det er 50/50 om det stemmer eller ikke, akkurat som det er 50/50 om det er gutt eller jente!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på det:) På ul mente jordmor at det rimelig sikkert var en jente (så de berømmelige 3 strekene selv også), og hun har ligget fra 144 og helt ned på 130 slag pr minutt på siste kontroll i uke 30.

 

Men selv om jeg er rimelig sikker, så er jeg litt mindre sikker denne gang enn da mine to gutter moonet oss... tror nok sikkert det er en jente, men time will show:) I allefall midterste gutt lå konsekvent rundt 140 (aldri under, og kun litt over) så det med hjerteslag per minutt er en like usikker "kjønnsmarkør", som andre kjerringråd:)

 

Jeg vet en ting, det blir enten gutt eller jente (forhåpentligvis da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo fått høre litt hvert som sagt, men nå etter 4. ultralyd er 28+4, så fikk jeg se det tydlig selv og at det er en liten gutt der inne, var ikke tvil sa de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vært på to ul.. først den i uke 19, og så et forsøk på 3d ul i uke 26 (nurket ville ikke fotograferes), begge gangene var legen/JM sikker på at vi får en jente. men vi så absolutt ingen ting av "tegnene" som man skal se. Vi har også hele tiden hatt en sterk magefølelse av at vi får gutt, så dette er fremdeles spennende for oss. Sist kontroll hos fast lege ble det telt 159 i hjerterytme og legen sa at dette var litt høyt til å være jente, siden de ofte ligger lavere enn guttene. leser litt forskjellig her inne, noen som vet?

 

Gleder oss til å få vite sikkert... Sitter nå og lurer på å takke ja til ul i uke 32, men vet ikke om jeg har lyst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 140 sies å være jente, men det varierer i hvilken måned man er i osv.... Vet ikke om man kan stole på det, men det ser ut til å stemme hos meg i hvert fall. Har steget fra 136 første gang, til 144, og så 154 nå sist. Venter jente ifølge UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjekk ut det kinesiske fødsels kartet på babyverden.no

 

hadde på "mage følelsen" at det var jente..jordmor sa det var jente på 1 UL og var på 3D UL i uke 29..å jada det er jente så det veeeldig godt=) stemte og m fødsels kartet...

 

men 100% kan man jo ik være før man har sett bebisen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...