Gå til innhold

Hmm.. burde jeg vekke han om nattan for mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 11 uker og sover ca. 11-12 timer i strekk om natten..

Noen sier jeg burde vekke han for mat!? Han våkner jo hvis han blir sulten..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke du burde vekke ham nei... Hvis han følger kurven sin, og ikke har problemer med å legge på seg selvfølgelig...

Skrevet

Han er 62 lang og veier nesten 7 kilo så :) Følger kurven sin helt perfekt!

Skrevet

Da ville jeg vært veeeldig fornøyd med at jeg fikk sove hele natten og satset på at han var nattavvent for godt:) Heldige du!!!!

Skrevet

La han sove!! Skjønner virkelig ikke hvorfor folk driver å vekker ungene for å gi de mat jeg altså.. Og da snakker jeg selvfølgelig ikke om de som må det fordi de ikke legger på seg nok, det er noe helt annet såklart!

Skrevet

Enig, la ham sove:-)

Jeg spurte helsesøster selv, og hun sa jeg bare skulle nyte nattesøvnen.

Jeg var redd for det med maten jeg også, men min gutt var 6500gram da han var 8 uker, så han vokser godt.

De andre på barselgruppa er skikkelig misunnelig, og mente jo selvfølgelig at det var et luksusproblem, hehe...

Skrevet

Jeg har også en "sovegutt", har nå blitt 12 uker og vokser og legger på seg helt fint. Skjønner godt problemstillingen din, vi vil jo bare at de skal ha det bra! Men som du sier, de sier jo fra når de vil ha mat. På sykehuset fikk vi beskjed om at det ikke var nødvendig å vekke babyen for å gi dem mat så lenge de la på seg, vokste og hadde det bra. Nevnte det også for legen at han som natten gjennom fra han var ca 6 uker (da var det 24til ca 6/7, nå fra 24 til 9/10), og da fikk jeg beskjed om at jeg var en heldig gris. Så nyt søvnen din med god samvittighet, det gjør iallefall jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...