babysjuk82 Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Er 16+3. Syns magen min blir mindre og mindre.og har ikke kjent liv siden eg var 13uker. Med de 3 andre ha eg svær mage på denne tiden.og kjente liv dagli fra 14uker med 2 minste. Kansje eg ikke e gravid i d hele tatt?? Har bare større mage på kvelden. Men eg syns d er rart eg ik kjenne mere liv. Kansje d er MA? Ultralyd dn 28 da.redd for og få den besjeden,iom eg har risikosv.skap.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Jeg forstår din redsel og frustrasjon. Jeg hadde nok tenkt det samme som deg,men når jeg står på utsiden går det ann å tenke anderledes og prøve å se andre løsninger. Du er ikke mer enn 16+3,da trenger enn ikke å kjenne liv hele tiden.Jeg kjente liv første gang i uke 11,men hadde en periode der jeg ikke kjente liv og ble nervøs.Legen mente at dette trengde ikke være farlig og lyttet etter fosterlyd og da hørte vi et hjerte som slo. Jeg har også mindre mage nå,enn det jeg har hatt de to andre svangerskapene,så jeg det trenger heller ikke å bety noe. Det jeg vil råde deg til hvis du er veldig redd,så kan du ta kontakt med gynokologsi avdeling på sykehuset du tilhører,fortelle dem om hvordan du har det,så tar de en sjekk på deg,du kommer jo ikke til legen din nå i helgen og legevakten er bare bortkastet tid. Håper og tror at alt er i orden i magen din.Lykke til videre.
Gjest Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Tenk også på at babyen kan ligge og sparke innover, da kjenner man ikke noe så lenge babyen er så liten.. Morkaka kan også ligge på fremsiden som en "støtdemper".. Jeg er 3.gangs, og kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kjente noe liv før i uke 18 denne gangen.. På UL viste det seg at morkaka lå foran på magen og dempet sparkene..
babysjuk82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2008 Tenkte kansje d var morkaka,men har vært på ul 2 ganger før,og da lå den ikke foran.vet og at man skal ik kjenne liv hver dag enda.men e jo en stund siden eg var 13uker. Slutte magen og vokse når d er ma?
babysjuk82 Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2008 Nå er eg deppa.har lest mye på nettet nå.virke så at d er mange som kjenne mye liv,tidli og. Som 4 gangs sku eg ha kjent d! Har ligget mye på sofan idag,og trøkt på magen,spist godteri,drukket brus.men nei,kjenner ingenting.bare luft.får vel belage meg på en trist besje da eg ska på ul 28.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 At magen din har blitt mindre, kan rett og slett skyldes noe så enkelt som at du ikke lenger er like oppblåst som i starten av svangerskapet (er jo stort sett derfor man får mage i første trimester, pga luft). Og selv om du er 4.gangs så er ikke det jevngodt med at du SKAL kjenne liv tidlig. Jeg er inne i mitt tredje svangerskap, og tror ikke jeg kjente "fiskeslagene" før rett før ul i uke 18 denne gangen. Så tror ikke du skal bekymre deg jeg Men ring legen hvis du er virkelig bekymret, så får du komme inn til sjekk.
har4barn Skrevet 20. april 2008 #7 Skrevet 20. april 2008 Man skal lytte til kroppen sin når den gjør deg bekymret. Det er ikke så ofte man opplever MA så sent, men noen gjør dessverre det. JEg opplevde det i fjor, og det ble ikke oppdaget før på ul i uke 18. Men hadde mange bekymringer før det. Bl.a mangelen på sterkere spark (syntes jeg kjente "fiskeslagene") og etter hvert at jeg syntes magen ble mindre og "flatet ut". Jeg fortrengte disse bekymringene og tenkte at slikt skjer ikke. Mest sannsynlig er det ikke noe galt, men man skal lytte til en gravid kvinnes intuisjon. Lykke til!!!!!!!
babysjuk82 Skrevet 20. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2008 Netopp..leser fra dagboka mi i mitt forige sv.skap.da kjente eg kraftig spark nå.magen min har blitt som før,kun d eg ha t overs fra før.men eg håper at løpe av denne uka at magan vokser og at eg kjenner liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå