Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snøen er borte, sola skinner og grillsesongen kan begynne!! JIPPI!!

Jeg rett og slett ELSKER grillmat! Er helt matvrak på det området!

Noen som har lyst til å skrive noen forslag til retter?? Hva liker dere å grille? Alt av tips og oppskrifter tas i mot med Stooor takknemlighet=)

Ha en flott helg, alle sammen=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på Svinesund her om dagen og da kjøpte vi inn litt grillmat. For nå er grillseseongen i gang.

I dag skal vi grille Svine file som e rmarinert med salat ,potetsalat og loff til.

Gleder meg.

Skrevet

ÅÅÅ kjenner at jeg også gleder meg. Mannen skal finne frem grill og hage møbler i dag.

Favoritt oppskrift:

Kylling spyd.

Del opp kylling filet og tre på spyd. Mariner i en god marinade. Grill i noen minutter. Og hell deretter sitron saft over. Kjempe godt med greskt tilbehør, som tsatsiki. NAM.

Og så flinta steken da, den er jo god den og. Selv om den blir litt som grillens grandiosa.

Og alle de gode pølsene som er i butikken. Løkpølser bratwurster og ostepølser. NAM, kjenner at jeg blir sulten her... HI HI

Skrevet

Min favoritt er Svinefilet alla meg :o)

Du tar en indrefilet av svin og sPmører denne inn med et godt lag

dijonsenep. Gjerne med honning dersom du liker det litt søtt.

Ta på litt grovkvernet salt og MASSE grovkvernet pepper... det blit ikke

sterkt!

Tvinn baconskiver rundt fileeten og fest med tannpirkere som har ligget i vann noen timer. NB: Fileten skal ikke deles opp eller tørkes av!!!!!

La dette ligge og godgjøre seg, mens du gjør klar potetbåter som du heller matolje over og pepprer og salter etter ønske. Putt disse i stekeovnen i ca 40 min til de er oppblåst:o)

Hiv fileten på grillen på svak varme(bruk helst gassgrill) og snu den OFTE!!! Må ligge minst like lenge som potetene i ovnen!

Lag en god salat.

Ta en ferdig potetsalat og bland i små terninger med grønt eple uten skall. (et helt eple) Og gjerne rester fra potetene igår.

Lag en saus etter ønske. Jeg synes det er best med peppersaus som er iblandet sjarlottløk:o) Masse masse "lauk"

Når kjøttet er ferdig skal det være lett rosa, ikke grått. Og det skal komme klar væske utav det. Ja svin skal være gjennomstekt og ikke rått. Men det trenger ikke være tørt av den grunn!!!

Servering: Lag en seng av potetsalaten og skjer av 4 skiver av kjøttet. disse på tykkelse av to fingrer. Legg kjøttet opp på "sengen", ta en god porsjon oppblåste poteter ved siden av og salat på den andre siden. Legg en tynn stripe saus over kjøttet og en litt tykkere over potetene:o) Som dressing til salaten kan du bruke en god olivenolje med litt biter av soltørkede tomater :o) Legg gjerne ved litt brød til maten også:o*)

Dette er IKKE vanskelig, eneste er kjøttet kan trenge litt trening for å få perfekt.... Men elllers er det et lekkert og deilig grillmåltid for alle!!!

Skrevet

Det er den aller beste maten spør du meg:o)

Skrevet

ååå, d hørtes godt ut, ALT!! hehe, men i dag skal jeg endelig unne meg ferske reker, med loff, majones, sitron og koppanberg pærecider ( uten alkohol vell å merke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...