Gå til innhold

bleieutslett, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har noen gode råd mot bleieutslett å veldig rød stump? tulla mi har hatt diare leneg å blitt fryktelig sår. Jeg skifter på henne anna hver time, noen ganger oftere. å lar henne ligge å lufte seg lenge. Jeg smører med inotyol og sink men syns ikke hun blir noe bedre. Å hun har veldig ubehag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ikke bruke inotyol, men fuktighetskrem. En fet krem som du smører på hver gang du skifter bleie. Loco base eller aderma eller lign.

Å selfølgelig ikke bruke såpe når du vasker bort avføringen, bare godt varmt vann på en klut. Evnt. litt babyolje viss det sitter godt.

Skrevet

Gå i helsekost butikken og kjøp sink salve. Husker ikke hva den heter. Men ligger i en gul eske, tuben er hvit. Bruker den på tulla mi om kvelden. Hun har aldri vært sår selvom hun har ligget med bæsje bleie litt for lenge.

Skrevet

Den gule heter Calendula Zink salve.

Jeg fikk selv et tips om Ødypys salve.

Vasker kun med Mesoft og olje ved bæsjebleier. Tar bort alt og beskytter huden. Vann tørker ut huden. Hatt mye diare her pga. allergi og huden hans er veldig bra til tross for det. Smører på med tykk zink som ikke gnis av så lett. Veldig fornøyd med Neutral sin.

Hvis det er veldig ille med nupper og sårhet, vasker jeg med litt Mesoft dyppet i kamillete som jeg klapper på. Lufttørker før jeg smører på zink.

Inotyol virker jo kløestillende og betennelsesdempende så bruk den på natta, siste skift. Lykke til og god bedring til den lille

Skrevet

takk for tips. ikke noe særlig nei, for hun har mye vondt

Skrevet

Bytter bleien ofte.Lufter gådt uten bleie på stellebordet en stund.Bruker store bodyer som ikke presser inn bleien.Med en gang han har bæsjet,fort bytte bleie.Har hun mye diare,sett rumpen ofte i badebaljen.Bade ofte,ikke med såpe.Hvor gammel er hun ?? Banan virker med fastere bæsj:) Hun har hatt diare lenge??Er ikke bra.Hørt med legen?Må være noe sålenge hun har hatt det en stund??Kan du ikke gi noe hun får hardere mage av?:)

Skrevet

Aselli sårsalve og krystall fiolett anbefaler jeg deg å prøve.

Bruk olje i vannet når du vasker, klapp tørt helst la det lufttørke litt, skift bleie ofte.

Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...