Gå til innhold

Urolige netter - begynner å tro det ikke blir bedre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært slik i 2 mnd nå, gutten er 6 mnd. Er egentlig bortskjemte da lillemann har sovet godt de første mnd. Men nå styrer han på fra han legger seg og noen timer fra og til, siden sover ett par - tre timer, også er det på igjen med uro resten av natta. Finner liksom ikke roa.

Tenkte først det hadde med grøtintroduksjonen å gjøre, men nå har vi vært oppe i full porsjon en god stund to ganger om dagen.

Vet ikke om det er tenner på vei heller, for på dagen er han stort sett bare blid.

Så skjønner ikke hva det er med han. Må jo være slitsomt for han også.

Er det noe jeg kan gjøre, tro? Kutte grøten og se om det blir bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor sover barnet på dagtid?

Skrevet

Han sover i vogne, som regel i frisk luft:o)

HI

Skrevet

Hadde det slik med vår eldste.

Vi prøvte alt. Men det ble ikke bedre før han paserte året. Er ikke en gang sikker på hva som var utslaget.

Lite hjelp i meg :(

Men pass på at du får nok søvn på dagtid.

Lykke til og håper det ikke varer like lenge som det gjorde med oss!

Skrevet

Min er 6 måneder og vi sliter også med søvn. Hun våkner 4-5 ganger på natta, noen ganger gråter hun så jeg må ta henne opp og gå frem og tilbake slik at hun sovner. I dag har vi vært oppe kl 05 og hun legger seg ikke før 22. Vi har prøvd alt men det beste er å legge henne 21.30-22 da sovner hun uten gråt.

Jeg er en sliten mor men det er bare å holde ut og ikke alle babyer er like. Det blir bedre om 20 år når de flytter ut.

Skrevet

Det blir bedre.Min var/er også sånn.Sover fint ellers,men værst når kvelden kjem å natten.Min sover ellers gådt netter og dagen.Jeg ser det er tennene,pga han klør.Når jeg tar fingeren på gommene,så blir han helt vill.Har gitt stikkpille 3 netter.Da sov han.Han kunne heller ikke finne roen,da kløingen irriterte han.Noen ganger/dager irriterer det på dagene også.Blir ikke bortskjemte så små.Di sover så mye dem vil så små.Variere på dager.En stund sov min bra,noen perioder ikke bra.Er som regel noe som irriterer han da når han ikke er fornøyd.Min har perioder med kløing i gommene.Plutselig så er han veldig tørst ikke lenge etter han har hatt drikke.Men når jeg legger han får kvelden,så tar jeg ikke på lys,eller tar han ikke ut av rommet uansett hva.Er det en dag han begynner,så sitter jeg med han på rommet og trøster.Er han tørst,får han melk på rommet.Må stå på og vise uansett hva som er galt,så er det natt.Men at du bare er på rommet med babyen å gir trøst,drikke eller hva det måtte være.:)

Skrevet

Troooo meg! Hvis jeg har klart å få en bedre natt og hverdag så er det håp for alle.

hilsen en som spratt opp på det meste 11 ganger på 30 min. Gjennomsnittlig oppvåkninger 20 ganger om natten.

Utelukk først om det er noe som plager han fysisk, så er det bare å kutte ut servicen på natta. Uansett hvilken metode du bruker. Her ville jeg gjøre det fort som mulig for babyen og mitt beste. 4 dager tok det

Skrevet

Hva kan det være som plager han fysisk - utenom tenner? Har noe utslett han har fått salve for, men det har han jo ikke hatt i 2 mnd...

HI

Skrevet

Du merker om han virkeligt er plaget eller det er oppmerksomheten han vil ha.Jeg holdt på noen dager da han var vanskelig.Tok han ikke opp vis han bare klaget.Hvis han så meg i senga klaget han mer.Gikk jeg bort,satt meg på huk så han ikke så meg,så roet han seg.Skrek han så prøvde jeg ikke ta han opp,men bare ha hånden min på han.Skrek han veldig,så tok jeg han opp i mørket,roet han og la han ned igjen.Så til slutt sovnet han.Var en episode der han ikke ville sove,men etter det så gikk det bra.Men nå har han begynt igjen,men pga kløing i gommene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...