Gå til innhold

okay... jordmoren burde vært sparket!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmoren jeg hadde til mitt forrige barn er tilstede enda, og jeg har nektet å gå til henne denne gangen, alt hun sa å gjorde var bare travelt, likte henne ikke og klarte ikke få et normalt "forhold" til henne.

Så jeg har i nabo kommunen.

Men uansett... poenget her var at en venninde av meg er nå 6 mnd på vei og lagt på seg 2,5 kg nå siste mnd... det var for mye sa jordmor!!!! For mye??????

"men men, det er jo i denne perioden at babyen har mest plass og boltre seg på, og det er nå det er lettest å vikle navlestrengen rundt halsen"

HALLO???? Hvem faen sier slikt da? Herregud, jeg ble helt sjokkert.

Åh, jeg kjenner jeg ble skikkelig sinna å frustrert.. som om vi ikke har nok bekymringer liksom!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en jordmor jeg er skuffet over...

På forrige kontroll i midten av mars klaget hun over vekta mi, noe som førte til at jeg har vært sykelig opptatt av mat og veiing den siste måneden. Men opp går jeg jo uansett om jeg spiser sunt og går tur, og dermed sitter jeg med konstant dårlig samvittighet og depressive tanker.

Denne gangen (på onsdag) spurte hun bare fort om jeg visste hva jeg veide nå.

Har gått opp enda 4-5 kg siden sist, men det bemerket hun ikke i det hele tatt. Nå var det visst helt ok med vekta.

Det som skuffet meg denne gangen var at jeg hadde en hel rekke med spørsmål jeg ønsket å ta opp. Men hun målte blodtrykk, sjekket fosterlyd, spurte etter vekta og om det gikk greit på jobb. Så var hun plutselig i gang med å føre opp neste time på kortet, uten å spørre om det var noe jeg lurte på.

Fikk såvidt slengt ut noen av spørsmålene, som jeg fikk et kort svar på, før jeg nærmest ble husjet ut av kontoret, et lite kvarter etter at jeg var kommet inn. Og det til tross for at jeg fikk beskjed første gangen om at det var satt av en halvtime til hver kontroll...

Hører mange her inne forteller at de mye heller går til jordmor enn til fastlegen, fordi hun er så hyggelig og omsorgsfull, men det synes jeg ikke min er i hvert fall...

Heldigvis har hun ikke sagt noen skikkelig ekle ting da, så jeg synes mer synd i venninna di, HI...

Hun burde nok virkelig vurdere å prøve å få byttet hvis det går...

Skrevet

Herlighet.. For noen damer...!! Hvordan kan de få seg til å si sånne ting da...? Jeg har ikke gått til noen fast, da jeg rutinemessig er innom sykehuset på gyn.pol. en gang i mnd, men alle de jeg har truffet har vært veldig søte..

Fikk beskjed om at neste gang skulle jeg bestemme meg om jeg ville på helsestasjonen til jordmor eller fortsette på sykehuset hos de.. Tror jammen meg jeg fortsetter der jeg er jeg.. Koselige damer jo..

Skrevet

Jordmora mi har ikke sagt noe sånt.da hadde jeg blitt veldig nedfor og lei meg.hadde gått opp nesten 8 kg i 5 mnd jeg.det var ikke noe ho klagde på.jeg klagde litt.da sa ho at det gikk jeg av igjen seinere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...