Dronningen! Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 I mange tilfeller her inne svarer enkelte "Ring Barnevernet!" når noen legger ut innlegg som kan være litt graverende. Gjør dere det? Ringer barnevernet altså....
*ale* Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Aldri gjort det på privaten men ofte i jobben min ja.
~Maja Mor~ Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Jeg hadde så absolutt gjort det hvis jeg mente at det er barn som lider!
Dronningen! Skrevet 19. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2008 Jeg har ringt barnevernet så det går ikke på det. men for noen her inne virker det som en universalløsning. 3småkrapyl Jeg vet ikke hvilken sak du tenker på men det er da vel ikke gjengs oppfattning her inne at man skal bite barnet sitt??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 jeg ringte ikke barnevernet men jeg snakket med de personlig en gang, men det går vel for det samme. vet at bv hjelper mammaen nå.
cherry coke Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Har ikke vært i en slik situasjon ennå. Men hadde jeg vist at et barn led under omsorgssvikt, ville jeg meldt fra til barnevernet.
Dronningen! Skrevet 19. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2008 Er du også medlem av nabokjerringligaen? Gro Harlem Brundtland ville vært stolt over oss:o)
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 Her inne skal det jo ringes barnevernet for over en lav sko... Innemellom merker jeg at jeg blir preget før jeg møter den virkelige verden, der saft ikke betegnes som gift og chips som kloakkslam. Og der tv ikke er noe de kun har i de upedagogiske hjemmene.. Og der våtservietter ikke bør brennes som heksa på bålet og foroverseter ikke bør kastes på gatedalen. *smuuuleoppgitttiltider*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 hehe.. det er du, jeg og Gro, vet du. ingen over, ingen ved siden av ;-)
☆Anonymia☆ Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 har faktisk aldri skrevet det her inne og har heller aldri opplevd å måtte tenke på om jeg skal det..heldigvis..
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 Ja, jeg vet VELDIG godt hvordan barnevernet fungerer. Men, fordi enkelte mødre velger å utsette barna sine for eksponeringsmetoden er ikke ensbetydende med at barnevernet bør kobles inn. Da hadde barnevernet fått mye å gjøre til tider. Og fysisk avstraffelse er å ta vel i. Har selv opplevd en mor gjøre dette. Ungen bet, mor, unger osv. Moren tok tak i armen til den lille etter å ha blitt bitt hardt i låret. Ingen andre metoder hadde fungert. Hun beit da litt i armen til sin lille og sa, -ser du at dette ikke er noe godt når du gjør slik? Mamma får vondt, xxx fikk vondt, og du fikk vondt! Lille gryntet på nesa og nikket enig. Vet ikke hvordan det tilfellet utviklet seg, men hun beit ikke mer der og da ihvertfall. ALT er ikke mishandling. Hva gjør du med alle de andre ungene som ditt eget barn biter da? Greit at de blir bitt?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Men vet du hvordan hun tar vare på barna sine? Du har kun lest et hovedinnlegg + noen til og det gjør at du vet nok om denne situasjonen til å kunne si at hun skal ringe barnevernet..?
Koseklompen Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 "hun har ingen utdannelse utover ungdomsskolen (som ikke er noe direkte galt i seg selv, men som gjør "bildet" litt mer komplett)," ?? Gjør lav utdannelse bildet mer komplett??
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Det er ikke alltid det fungerer like greit i praksis som i teori. Og jeg har aldri nevnt noe om at jeg hadde verken slått eller bitt mitt barn. Forsøker bare å nyansere bildet litt, slik at ikke forhastede konklusjoner blir dratt utifra _en_ samtale med vedkommende. Her hauser man hverandre opp og kjerringa det gjelder blir bare mer og mer crazy for hvert innlegg som skrives. Og apropo vaske munnen med såpe, da jeg var liten måtte jeg vaske munnen med såpe. Skjedde et par ganger. Og jeg er oppvokst med en som var helse og sosial sjef og jobbet høyt i det i barnevernet. Var ikke uvanlig det før. Og hvorfor nevner aldri noen å kontakte helsestasjoner? Er gode veiledere der.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Skrev i forrige innlegg at du overdriver, her er svaret mitt etter dette innlegget ditt: Nå var dette i føge hi en mor som nekter barna sine interaksjon med andre barn, hun banner, hyler..++++ (får ikke til å kopiere tydeligvis... huff...) Hva vet du NOK til å kunne anbefale andre å ringe bv??? Jeg blir skremt av slike som deg alltid skal prøve å gå foran som gode eksempler, men som faktisk ikke vet bæret. Du har lest litt, men du vet ikke halve sannheten engang heller. Ville du ringt bv i dette tilfelle: Ei jente røyker helt til hun er 16uker på vei, hun storfester og drikker seg drita. Spiser ikke sunn mat i det hele tatt, eller.. Sjelden mat blir det spist. Det er mest røyk som er jentas kost. Når barnet kommer sulter jenta ungen i 14dager. Vet du hva faktum i denne saken var? Jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var 16uker på vei. Sluttet da på dagen med røyken. Storfester og drikker seg drita: Jepp, gjorde det en gang. Men drakk meg ikke drita. Men det kunne andre folk sagt. På den tiden var jeg ca 7uker på vei tror jeg. Jeg hadde ikke penger til å kjøpe mat, så ble mest med røyken. Men hadde baguetter i fryseren som jeg spiste hver dag på den tiden. Jeg hadde ikke melk. Sykehuset ville at jeg skulle amme. Jeg prøvde og prøvde. Visste ikke hva jeg skulle gjøre, så prøvde bare hele tiden å amme, men ga opp og gikk til legen. Legen anbefalte meg å slutte å amme fordi jeg var helt tett i brystene. Daniel fikk nesten ikke melk i det hele tatt fra brystene mine og han begynte å bli apatisk. Hadde jeg hørt mer på sykehuset og ammehjelpen over tlf ville situasjonen blitt enda verre. Så takk og lov for at jeg tok saken i egne hender og oppsøkte lege.
Dronningen! Skrevet 19. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2008 Heia Twintipp! Hausinga her inne kan jo sikkert få enkelte til å se spøkelser på høylys dag. Massesuggesjon er farlig, spesielt i DIB-verdenen:o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. april 2008 #17 Skrevet 19. april 2008 Haha, fy søren.... Du har fått et skjevt bilde av virkeligheten må jeg si.. Jeg er ikke ferdig med vgs. Samboeren har vgs, men skikkelig lave karaktarer.. SÅ dette gjør oss som dårlige foreldre også kanskje? ) Da er det en ting til du bør ta i betraktning: Samboeren har fotballutdannelse. Mangler nå KUN landslagsutd. Han kan trene alt helt opp til elitelag i Norge. Når han får tatt det siste kurset kan han trene landslag og lag i utlandet. Dette krever mye det også, men det er vel ikke så bra som psykolog, advokater og lign....??? )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. april 2008 #18 Skrevet 19. april 2008 Det er nettopp det jeg mener ang min situasjon. andre folk VET ikke nok. Hvis noen her hadde visst det lille de visste, så ville folk sagt at det skader ikke med en tlf til bv. Men, det er så lite som skal til før en famliie blir stemplet av bv fordi andre mennesker ikke vet nok. Det er det jeg mener. Du vet altfor lite av situasjonen ang bitingen, til å anbefale bv. JOda, jeg skjønner hva du mener, man biter ikke barna sine. Helt enig med deg, men det må være flere grunner til slike ting. Og når ei jente allerede ikke fra før liker naboen sin.. Da er man ikke i den beste situasjonen til å se andre negative feil. Nettopp fordi man har et skjevt inntrykk og da vil småfeil virke store igjen uansett.
Gjest ->>- Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 Om jeg mener det kan føre til noe bra, javisst.
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 En helsesøster har 5 års utdannelse innen omsorg\etikk\pedagogikk og kan det meste om barns utvikling, mor\barn relasjoner og barns ferdigheter . Så jo, de er mer enn kvalifiserte til å veilede og råde. Mener de at de kommer til kort eller trenger mer bistand kontakter de andre hjelpeinstanser. Og nei, foreldrene mine forstod ikke at det gikk an å snakke til barna sine de stakkars. Selv om de hadde utdannelse utover ungdomskolen. Det er ikke alle unger som reagerer på pedagogiske opplegg, det er ikke ensbetydende med at det er kun det rette og at det fungerer alltid i praksis. For det kan jeg fortelle deg at det ikke gjør. Jeg var en ordentlig ramp da jeg var yngre. Men, såpe var ikke noe godt, så banningen sluttet jeg ganske raskt med. Verken estinksjon eller belønning fungerte der. Alle andre er ikke dumme eller uopplyste dersom de opptrer annerledes enn seg selv. Ikke alle unger er like eller responderer likt på ulike metoder heller. Barnemishandling, hete seg om det er psykisk eller fysisk er grove overtramp. Men, metoden der barn eksponeres\erfarer at deres handlinger er gale er ikke grunnlag nok i seg selv til å kontakte barnevernet altså. Mange foreldre som lar barna sine falle, eller nærme seg ovner for at de skal lære at dette er vondt, dette gjør vi ikke igjen f.eks. Stimulansen sier de da, at dette gjør vi ikke igjen, for sist erfarte vi at dette gjorde vondt. Mange som praktiserer det. Å bite barna sine som straff er noe helt annet enn å eksponere de for den smerten de overfører til andre ved sin biting.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. april 2008 #21 Skrevet 19. april 2008 Det gjør du sikkert, men all statistikk er ikke bra statistikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå