Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Aner ikke helt hva dette skyldes, men Luke på strakse 2,5 år biter og slår KUN meg! Føler egentlig ikke at jeg fortjener det:) Moren min som er ped.leder på en avd fra 1-3 år mener dette skyldes fordi han er trygg på meg? At jeg hverken vil bite eller slå tilbake? Ligger det noe i dette? Jeg holder egentlig på å bli sånn små kokko av dette fordi jeg vet aldri da neste angrep kommer, utrolig vondt gjør det også!! Jeg hverken skriker eller blir spes. sint, jeg prøver bare å avlede han da han gjør slikt...men burde jeg kanskje bli rasende å se hvordan det funker? Noen som har tips til meg om hvordan jeg kan få han til å slutte med dette?? Takker
SusieQ Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 De gangene når guttungen her prøver å bite eller slå så sier jeg klart ifra at dette vil jeg ikke ha noe av, det gjør vondt og så setter jeg han på gulvet og overser han litt. Det har fungert ganske godt her.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Han tar det nok ut på deg fordi, som moren din sier, er trygg på deg. De fleste barn tester ut grensene mye mer med foreldrene sine, enn med andre. Ofte også tester de mammaene sine litt mer... Mini her i huset kan klikke for den minste ting (altså i trass), men har verdens beste tålmod når hun er hos besteforeldre eller tante. Hun har hatt sine perioder med slå/bite, her får hun to advarsler. Den første med beskjed om å slutte å slå, og at det gjør vondt. Nr to har vi "god" øyekontakt med beskjed om slutt, ellers så blir hun satt på gulvet el.l. Tredje så gjennomføres straffen, med at hun blir tatt ut av situasjonen, satt på gulvet, ikke får være i fanget - avhengig av hva situasjonen er. Uansett om det er det som har hjulpet, eller om det bare har gått over av seg selv, så slår/biter hun mye mindre nå. Men trasser desto mer med enkelte andre ting... Lykke til med trass-alderen
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 20. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2008 Takk for gode tips begge to.) Kanskje vi skal starte med en sånn 2 advarsel greie? For det hjelper egentlig ikke så mye dette med å avlede han, får meg gjerne ett slage eller to mens jeg prøver å finne på noe annet. Det skal jeg prøve på i dag, kanskje med en litt streng stemme og da? Takk jenter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå