Smånetta 14.mai Skrevet 19. april 2008 #1 Skrevet 19. april 2008 Vi er invitert i bryllup seks uker etter ul termin. Vi har fra før en på 20 mnd i går og jeg må kanskje gjennom en setefødsel denne gangen. Vet ikke om det siste påvirker meg på noen måte, men uansett vet man jo ikke hvordan en fødsel blir før man har vært i gjennom den. Jeg må si at jeg gruer meg. Vi må reise til Danmark og kjøre bil et godt stykke, ta inn på vandrerhjem (det er det lommeboka tillater hvis vi skal kunne ha noe familieferie av noe slag senere), og så er det min svigerinnes bryllup. Det betyr at jeg blir amme og barnevakt mens mannen min sikkert skal spille et par ganger i løpet av kvelden, pluss at han jo skal få vært litt med på festen. OVedriver jeg? Kan jo være det ikke blir så ille, men har mest lyst til å sende han avgårde og bli igjen hos foreldrene mine. Fikk nok en liten knekk da jeg fikk vite om seteleiet, men er sååå sliten og har måttet takke nei til utrolig mye sosialt de siste mnd fordi jeg har vært mye syk (bihuler, influensa, blødninger osv) gjennom svangerskapet. Har lyst til å bare ha ferie nå...
izabel Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Jeg synes ikke du overdriver. Skal selv i en masse bryllup denne sommeren og har sagt nei til de som ikke ligger rett i naerheten. Den förste tiden vil jeg bruke til å bli kjent med barnet mitt og de som da har bryllup utenbys rett etter födsel må desverre da nöye seg med gratulasjoner og gave. Litt vanskeligere er det å si nei når det er svigerinnen din som skal gifte seg og seks uker er jo litt tid, så du kan jo snakke med din kjaere og forklare hva du föler, så avtaler dere at du ser det an på formen? Lykke til og god bedring, håper din kjaere tar are på deg og gir deg den ferien du trenger!
Simbasa Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 Dersom det er mulig ville jeg avtalt med brudeparet at du kommer hvis du er i form til det. De fleste vil ha forståelse for det når du er i en slik situasjon som du er nå. Jeg var i bryllup i påska. Siden jeg har vært svært dårlig i svangerskapet og bryllupet var på andre siden av landet, var det vanskelig for oss å vite om vi kom oss dit. Jeg avtalte da med brudeparet at vi i utgangspunktet kom, men at dersom jeg ble for dårlig, ville vi gi beskjed. Her var det brudgommen som foreslo denne løsningen, så det gjorde det enkelt for meg, men kanskje du kan ymte frampå om en lignende løsning.
snart mor til 3 Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Er ikke værre enn å si at dere kommer om det lar seg gjøre.. hvis de ikke har forståelse for det så kan de bare ha det så godt.. ;-) Man må jo se an både egen form og hvordan ungen er før man kan avgjøre om man kan reise i bryllup rett etter en fødsel..og hvem vet vel når ungen kommer..kan jo komme både før og etter termin... selv skal vi i bryllup 2 dag før termin og 4 uker etter termin. mannen min skal være forlover i begge så vi skal i bryllupene..så fremst det lar seg gjøre.. man må jo ta alt med forbehold... det å amme er jo ikke noen hindring for å delta i et bryllup. det er jo bare å ta med ungen :-) dere kan jo være med på festen dere og vet du vel? regner med det ikke er drikkeplikt for å delta? hehe.. selv har vi ordnet det slik at storebror er hos besteforeldre under siste bryllupet mens jeg,mannen min og litjbanet reiser for å delta i bryllupet. Dette er da på andre siden av landet... Jeg regner med å være med både under middag,kaffe og fest fram til jeg føler for å legge meg. tar med barnevognen slik at ungen får sove hvis h*n får lyst til det. så tar vi med oss babycall.Alle lokaler har et eller annet sted hvor man kan plassere en barnevogn slik at en unge kan sove. :-) Nei,man må bare kjenne på sin egen kropp hva man selv ønsker og klarer. Men vet selv at såfremst at ungen vi får er frisk og fin blir vi å ta med h*n til bryllupet så kommer jeg til å være der så lenge jeg klarer... lykke til!
Smånetta 14.mai Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2008 Erfaringen med bare en viser at selv om det er et rom hvor han kan sove, så er det ikke sikkert han vil, gitt. Og nå er det to som skal sove der. Festen er som regel over i halvåttetida for meg, da. Jeg har i mitt stille bestemt meg for å ikke reise dersom han i magen melder sin ankomst sent. Det MÅ da folk skjønne? Det er snakk om en ganske lang reise også. (Sist gikk jeg med blødninger i seks uker...) Men dersom han kommer til tiden eller før, får jeg bare ta den sure jobben. Min andre svigerinne skjønte meg kjempegodt. Hun var mye mer sliten med nr to selv om fødselen hadde vært enklere enn med førstemann. Vi har ennå ikke fått noen innbydelse i posten, men når den kommer tror jeg det må bli ja med forbehold.
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 19. april 2008 #6 Skrevet 19. april 2008 Hmm... skulle tro at de ville ha forståelse om du velger å bli hjemme om du er sliten i barseltiden selv om du hadde takket ja i utgangspunktet. Hvordan fødsel og tiden etterpå blir kan jo ingen forutse 100%. (Sliten blir man vel uansett) Hvor viktig er det for deg å være med i bryllupet? Kan jo hende det gjør godt å bli hjemme, evt besøke egne foreldre istedenfor?
Trulte76 Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Kan du ikke heller bare si at du ser an om du kommer eller ikke. For er jo ikke lett å vite hvordan man er etter en fødsel. Men det kan gå veldig fint også. med nr 1 så var jeg så sliten etter fødselen, var veldig svimmel de første ukene også..fikk mat på senga på sykehuset osv..tok litt tid å komme seg igjenn.. med nr 2 forventet jeg det samme, men var utrolig pigg etter fødselen. Var veldig stor forskjell. Hadde hode fødsel jeg da..men likevel.. Så jeg hadde bare ville sett det an visst jeg var deg. Kan jo hende det blir veldig kjekt også
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 20. april 2008 #8 Skrevet 20. april 2008 Jeg skal i bryllup 4 uker etter termin. Nå er det min andre så jeg tar det litt mer på strak arm enn jeg gjorde med førstemann. Og jeg skal være forlover så jeg er nødt til å reise. Men jeg ser vel ikke akkurat fram til det, det må jeg være ærlig å si. Eldstejenta skal være hos besteforeldrene fordi det hadde nok blitt litt i meste laget med en aktiv 2 åring og en nyfødt en..... Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg gitt beskjed til brudeparet at dere kommer dersom dere føler dere klare for det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå