Kåre Moradi Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Huff, jeg takler det dårlig når snuppa er syk eller har symptomer. Føler meg dum, hysterisk og komplett inkompetent. Nå hoster hun stygt, har gjort det i et par dager. Ikke ofte, men kanskje en gang i timen. Litt forkjølet også. Har spist godt, sovet godt, lekt godt, fornøyd og virker ellers i god form. men hosten er skikkelig gammel kjederøyker-hoste. Har ikke målt feber, og nå sover hun jo så får ikke gjort det. Har ikke virket varm. Slo opp i en legebok, og der sto det om krupp og kvelning og jeg vet ikke hva. Er alene hjemme uten bil også. Er det noen som kan riste i meg og fortelle meg at jeg bare er hysterisk pliz?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Luft på rommet slik at det ikke er for varmt, da hoster de som oftes mer. Kasper hadde krupp og da ble det lettere og puste når jeg holdt han ut i frisk luft.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 skulle stå mindre da:-) trøtt ser du
Kåre Moradi Skrevet 18. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2008 Men er det krupp snuppa mi kan ha da?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Vet ikke jeg, da hiver de etter pusten mens de hoster. Ekkelt. Ta en tur til legen overhelgen du om hosten ikke er bedre. Det kan jo være allergi også det er jo tid for det nå. Det går nok bra skal du se.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Det hjelper forresten med damp også om det er krupp. og om hosten blir verre er det jo bare og ringe legevakten og da får du jo ambulanse. Det må du forlange, jeg kjørte selv til sykehuset men det var veldig farlig ja.Legen var helt forferdet da jeg sa at jeg hadde kjørt selv.
phantomet Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Min yngste på 18 mnd har også hostet i det siste. Han var forkjølet, og hosten kom som en følge av dette. Et tips er å heve sengen i hodeenden. (sette sengen på noen bøker, slik at den tipper litt) Da er det kanskje lettere å hoste, og å få opp det som eventuelt er i halsen... Ellers er det effektivt å smøre mentholatum under fotsålen på den lille for å dempe hosten. Noen ganger er det vanskelig å sove dersom man hoster mye. Støtter opp om svaret du allerede har fått om at det går nok bra, og at du kan la en lege se på barnet over helgen om hosten ikke gir seg. Og frisk luft hjelper om det klør i halsen...event. jevnlig drikke. Lykke til!
Kåre Moradi Skrevet 18. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2008 Ja jeg VET jo at jeg er litt hysterisk når det gjelder snuppa, imotsetning til når det gjelder meg selv, mine egne "vondter" overser jeg glatt. Tar til meg alle råd og slår meg til ro med at hun sover godt til tross for litt stygg hosting i ny og ned, God natt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå