Gjest Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 hadde siste mens første dag 14.03. det er da 5 uker siden i dag. men når jeg tar på termin kalenderen får jeg 6 uker i dag. har syklus på 21 dager som jeg skriver inn der da. men jeg skjønner ikke det, er jo like fullt bare 5 uker siden 14.mars. noen som kan gjøre meg klokere her? er jeg 5 eller 6 uker på vei? skulle forresten ha TR 3.april hvis det er noe fornuftig opplysning.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Hvis jeg har forstått riktig så er det sånn at når du er feks 6 uker og 2 dager på vei, så er du inne i din 7. uke. Det er ihvertfall sånn på bim. For jeg er 6+5 idag, men her på bim står det at jeg er i uke 7. Har du prøvd terminkalkulatoren på babyverden? Da får du opp nøyaktig hvor mange uker+dager du er på vei.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 nei det var ikke det jeg mente. når jeg endrer på terminkalkulatoren og skriver inn 21 på sykluslengde isteden for 28 som er standard, så kommer det opp at jeg er en uke lengre frem enn om jeg hadde hatt en syklus på 28 dager. ergo det er 5 uker siden siste mens, men siden jeg har 21 dagers syklus så er jeg 6 uker på vei i dag. det var her jeg måtte melde pass. er det fordi jeg har tidligere eggløsning at unnfangelsen skjedde tidligere at jeg er kommet lengre??
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Jeg tror at det er fordi du hadde el tidligere. Terminkalkulatoren regner det sikkert om, slik at på en 21 dagers syklus har man el på dag 7. Så da regner sikkert terminkalkulatoren dag 7 som dag 14 om du skjønner... Derfor får du en uke ekstra.... Det samme skjer hos meg, bare andre veien. Jeg fikk el på dag 19, og derfor regnes min syklus dag 19 som svangerskapets dag 14... Dette er fordi svangerskapet ikke forlenges/forkortes etter når el finner sted. Et svangerskap har x antall dager uansett... Ellers blir alle forklaringene for hva som skjer i svangerskapet (sånn uke for uke) veldig forskjellige for folk.... Unnfangelsen finner sted på dag 14 uansett liksom på alle terminkalkulatorene. Så når du har ikm, er du 4 uker på vei uansett.... Håper du skjønte dette her, men det er sånn jeg forstår det...
Gjest Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 jepp. det gav mening. det var noe slikt jeg skjønte det måtte være, men forsto det liksom ikke helt allikevel med en gang. men da er jeg faktisk 6+0 i dag og ikke 5+0 slik jeg først trodde. men det blir jo bra, terminen blir litt lengre unna julaften he he
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Hehe, det var bra. Jeg føler ikke jeg er så god til å forklare, så til slutt så ser det ut som det har ramlet for meg når jeg skriver alt som høres så bra ut i hodet mitt, hehe... Når har du termin? Du har ikke lagt den inn på profilen din så jeg... Jeg har termin 1. januar 2009 i følge bim
scoobydo Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 det er det nok ja! Du vil være kortere på vei om du har en lenger syklus... så om du har syklus på 21 dager istedet for 28 har du nok eggløsning før og dermed har befruktningen skjedd tidligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå