Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen???

NYTT 21:46 18.04.2008

Saken er at jeg har nå i 2 år studert noe jeg ikke interesserer meg for i det hele tatt. Valgte dette fordi det var lett åkomme inn på studiet, samt at jeg ville ha tid til ungene samtidig. (de er nå 2 og 4 år) Har innsett at det var helt toskete av meg, jeg gir en lang f... i dette jeg studerer og kan ikke tenke meg å jobbe innenfor dette yrket i det hele tatt....

Nå endelig har jeg skjønt hva jeg vil... Drømmeyrket er faktisk mulig å oppnå siden jeg nå har høyt nok snitt til å komme inn på det studiet. MEN.... Dette studiet er kun i Oslo... Jeg bor på en liten plass i midtnorge, vi har barnehageplass, familie, venner og alt her... Mannen min har en jobb som lar seg kombinere perfekt med å flytte til oslo, men så tenker jeg på ungene... det er så å si umulig å få barnehageplass i oslo, og med bare en inntekt + studielån, så har vi ikke så mye å rutte med, så å finne en plass å bo blir vanskelig. Har dessuten hverken venner eller slekt i oslo...

Alternativet til å flytte hele familien er at jeg leier en hybel i oslo, mens ungene og mannen blir her vi bor nå. Men da må mannen si opp jobben sin, for den kan ikke kombineres med at jeg ikke er der. Så da må han ut på jobbjakt, og det er vanskelig å finne noe innen yrket hans her... Men da har vi mulighet til å bo billig, og at jeg kommer hjem hit så ofte jeg kan med bussen....

Poenget med dette innlegget er å høre hva dere ville gjort, for jeg er så i tvil!!!! Har søkt på studiet, får svar i juli, men er så forbanna usikker på hva jeg vil, og hva som kan ofres for dette....

Anonym

[svar på dette innlegget]

Sv: Hva hadde dere gjort i denne situasjonen???

NYTT 21:46 18.04.2008

Kan noen legge dette på skravle også for meg, vil ikke ut med nick, siden jeg kjenner mange her....

HI

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver ikke hvilket studie det er, om det er praksistid eller mye annet ved det. Det jeg nok selv ville gjort dersom det er et rent teoretisk studie, er nok å høre med skolen om du kan studere på egen hånd, og levere oppgavene du skriver pr post, mail osv. Etter en stund vet du om du både klarer studiet, og vil fortsette med det, og da har du ikke tatt noen ugjenkallelige valg.

Skrevet

Hvorfor legge det ut her hvis du vil være anonym? Bruk anonymforumet.

Skrevet

Synes du skal gå for drømmen din! Som student er det ikke vanskelig å få barnehageplass, men siden hovedopptaksfristen er gått ut er det kanskje vanskelig å få fra høsten av. Det er jo mulighet for studentbolig også. Vi har barna i studentbarnehage, og det er helt supert! De har svømming, gymsal om vinteren, masse turer og veldig godt miljø, både for barn, foreldre og ansatte.

Jeg kommer også fra en liten plass i midtnorge, og kan bare si at Oslo er en super by å ha barn i! Masse tilbud, både når det gjelder kultur og natur. Kort vei til marka, og ut til øyene og badestrender!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...