♥Snulder Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Leah lå på sofaen i barnehagen da jeg hentet henne i dag. De hadde målt henne til 39,8...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Hvor høyt må jeg rope for at disse bassiluskene skal forstå at jeg mener alvor???? NÅ MÅ DERE SLUTTE Å PLAGE OSS, VI ER DRIT LEI SYKDOM ALLE MANN!!
dritgrei hei hei! Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 uff... det er mye... men i dag har jeg lært at feber er fint, så da erd et vel det da??? hvordan har hun det nå da?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Stakkars liten Leah da!!! Er det noe basselusker eller virus på gang? Naboungene våre har alle tre hatt høy feber som varte og ikke ville ned før legevakten blandet paracet og ibux......de minste der er 11 mnd..... Vond hals og magevondt er visst også in pt........ Aldri blir det slutt på disse uhumskhetene.... God bedring til frøkna!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Kjapp på avtrekkeren. God bedring til lille jenta med feber..... det er ikke noe gøy:o(
♥Snulder Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 Ups... trykket på lagre litt tidlig her.... Spørsmålet kommer snart.... Da jeg kom hjem hadde hun temp på 40,3.... Selv om jeg er hardbarka sykepleier med 5 barn, så blir jeg en tanke usikker når ungen min nesten brenner opp... Har gitt henne paracet uten nevneverdig virkning. Erfaringsmessig for voksne... så vet jeg at man kan utøke evnt. gi hyppigere paracet for å "knekke" feberen. Men vil helst ikke utsette leveren til småtasser med for mye paracetamol. Jeg har faktisk aldri opplevd at ungene mine har hatt over 40 i feber før.... Hvor lenge er det "greit" at den holder seg så høy??? .....hilsen uerfaren mamma.... (sikkert litt småhysterisk også;=) )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Naboen fikk beskjed om å ta paracet og så ibux i neste omgang. Altså, man kunne ta maks dosen med paracet i løpet av døgnet, men i tillegg gi ibux om feberen ikke gikk ned med kun paracet. Drikke drikke drikke, kjølig rom........men alt dette vet du jo:-) Føler du deg usikker så ta en kjapp tlf til legevakten. Ikke noen grunn til å gå rundt og lure. Feber er jo kroppens immunforsvar som setter inn når noe angriper. Så egentlig er det et sunt tegn, men er den for høy og ikke går ned, så må man hjelpe til.
dritgrei hei hei! Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 jeg har en god barnelege venn, jeg vte ikke om det er tyngde nok for deg for erfaring har du mer enn nok av, men han sa en gang da dritgreigutten var så varm, at det de oftest gjør er å doble dosen. da trengs det dobbel dose en runde og vips så er ting litt bedre... mer enn det vet ikke jeg, men god bedring til lille vennen din! klem fra
♥Snulder Skrevet 18. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2008 Takk:=) Ønsker meg en slik god barnelege-venn jeg og! Det er jo nesten helt utrolig at jeg har så lite erfaring med syke barn! Har vært heldige slik:=)
Plutseliten :) Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Bassiluskene kastet seg over minstemann i natt og han kastet tibake og kastet opp over alt...40,2 i feber....og han har fått influensa....sier dr.med mamman hans, som ikke orker flere legevaktbesøk ..... Ringte dem i natt da....fordi vi trodde det var hjernerystelse etter en fulltreffer i døra med pannen Han gråt frem til kl 7 og sov til 9....og det er alt vi har sovet siden natt til torsdag.Og har spist 1 rosin og en halv drue..... Så det er nok noe som går.....Gi paracet så feberen kommer under 38...særlig på kveld og natt.... Masse god bedring til snuppa.....og klart vi bli blir bekymret,det er naturlig når de blir så pjuske.... Klem
♥Snulder Skrevet 18. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2008 1 rosin og 1/2 drue betegner matsituasjonen til Leah godt også! God bedring til pjokken din også Plutseliten!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 God bedring til minstemann din også Plutseliten!!! Trenger vel ikke si at dere har fått mye nå.........så jeg sender trøsteklemmer istedet jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå