Gå til innhold

Jeg skulle jo vært med på oppfinneren!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ingen som har tenkt på det før??

Hallo? Hvorfor er dt så viktig med sikring for babyer i biler og overalt ellers, men ikke i bussene? Hvor mye hadde det egentlig kostet staten og Gaia å satt in to barmeseter (baby) i hver buss? Er jo helt sykt at det skal være så sikkert i bil, men at ungenes dødsfare ikke betyr noe i bussen? Skjønner ikke hvordan noen tør å ha ungene i en barnevogn på en buss jeg, et kræsj ville jo vært livsfarlig?

Burde ikke det vært lovpålagt?

Eller er jeg bare for full nå?

Har jeg klart å unngå de største skrivefeilene? stolt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det med å oppfinne noe å gjøre?

Forøvrig så tror jeg Sikkring i buss er påbudt. (altså i alle nye busser som blir lagd)

Skrevet

ekstremsport er morro

Skrevet

Ja, sant? Du skjønner hva jeg mener. Er jo livfarlig! Jeg skal skrive til tide, statsministeren og ordføreren (selv om jeg misliker å kommunisere med en frp`er) i morgen når fingrene funker bedre! Er jo helt RART egentlig! Eller?

Skrevet

Man kan vinne med ideèr også i oppfinneren. Dessuten er dette en genial idè! Har ikke sett det ennå på busser, men jeg har ikke turd eller trengt å ta bussen på en stund heller.

Skrevet

JEG ER SKUFFET OVER AT IKKE FLERE SER MITT GENI! KOM IGJEN FOLKENS!

Skrevet

Tja, det er ikke det samme å sitte usikret i en personbil og frontkollidere (med alt fra samme størrelse og oppover) som å sitte i en buss som kolliderer med en personbil.

Og det er vel det som oftest skjer, kollisjon mellom personbiler.

En buss har såpass høy egenvekt at om den kolliderer (med en personbil/varebil), så vil den fortsette framover et stykke, ikke ha den fatale bråstoppen (som genererer uønskede g-krefter på passasjerene) som det vil være i en personbil.

Så klart er utforkjøringer og kollisjoner med buss/trailer/fjellvegg veldig farlig i en buss også, men statistisk skjer det ikke så ofte.

Forøvrig er jeg enig i at det bør være sikring av babyer i bussene også.

Men hvis det bare er en eller to barneseter i en buss og de er opptatte, skal den tredje babyfamilien som vil på bussen, nektes adgang da?

Skrevet

Nie, jeg synes det burde vært 3-4 seter, det er jo plass til 3-4 vogner!

Og jeg tenker på om bussene velter så er det jo dramatisk med en barnevogn, mer enn vksne som sitter med sele!

Skrevet

jeg synes man burde sprøyte små id-brikker med gps-sender inni kroppene til alle.

sånn at når man skulle lete etter noen som hadde blitt kidnappet, lik osv finner man dem på et blunk!

Skrevet

Hvilke buss har plass til 3-4 vogner??

Jeg har aldri vært på noe buss med plass til mere enn 2 vogner, til nød.....

Men, kollektiv-transport er livsfarlig, enten man har/er baby eller ikke...

Skrevet

Ja skjønner tanken din. =) Hvis det blir for problematisk så kan man jo få ordnet et slags belte til vogna, som sikrer den i en kolisjon, og eventuelt et sånt "garngreie" (vet ikke hva det heter) som man tar over vogna så babyen ikke faller ut. Noe sånt kanskje hadde vært en ide å ja.

Men de bør tenke på sikkerheten i busser å.

Skrevet

Ok, en buss har kanskje plass til 3 vogner da, har sett det jeg...

Voksne skal jo liksom være sikret i buss også nå (er jo kommet belter), så hvorfor ikke barn?

Vinen var forresten god den 6Ymamma, men de hadde ikke den fra 2006 så smakte den fra 2007. Litt sterk, men det synes jo jeg om alle, så... Full ble jeg ihvertfall :-)

Skrevet

Det var bra at vinen var god=) Du får prøve den andre en annen gang=)

Skrevet

Her har alle rutebussene ett eller to barneseter. Tviler på at det har noe med deg å gjøre.

Skrevet

Jeg tok bussen til byen i går og da stappet de på fem vogner, pluss en som de klappet sammen. Det er utrolig hva som går ja.

Jeg tror neppe du ville vinne noe på skaperen ved å si at barn bør sikres på bussen, men at det er et viktig tema å ta opp er det liten tvil om. Vi kjører buss fire-fem ganger i uka, og der er det ikke annen sikring enn at man blir oppfordret til å "holde vogna forsvarlig under turen".

På lengre turer med ekspressbusser ol er det påbudt å ha med babysete.

Skrevet

Det jobbes med ideen din allerede. Du er for sen, desverre. Så det kommer nok etter hvert. ;-)

Skrevet

Der ser dere :-)

Skrevet

Satt på buss i England i januar, og da var det belter i hvert eneste sete. Viktig å sikre de voksne også,når man først tenker sikkerhet.

;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...