Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattera mi på 4 år skal til tannlegen om ei uke. hun er ikke redd for å gape å telle tenner. det JEG er redd for er dersom de finner hull. borer de hull hos en som er 4 år. er redd for at det kommer å danne en fremtidig tannlegeskrekk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet hva som er vanlig praksis

Skrevet

de borer iallefall ikke på første time. da er det bare å kikke på tenner og telle litt, så får du ny time evt om det er hull for å se på hva som kan gjøres. om det holder med fluorpensling for å reparerer begynnende hull eller om det må bores.

Skrevet

hvordan takler en 4 åring det å borre?

Skrevet

Hull i en 4årings tenner er somregel ikke så dype at det kjennes.. Jeg husker godt den dagen jeg begynte å kjenne borringa..da var hullene så dype at de nådde nedpå nerven..det er bare sa det gjør vondt..Hvis barnas hull er så dype er det enten pga dårlige tenner eller dårlig tannpuss..ingen anklager..

Skrevet

neida. men er bare så nervøs dersom det skulle være noe. tenker på lydene å slik. kanskje fordi jeg selv ikke er så glad i tannlegen. gikk jo bra i fjord når hun var der så skal ikke ta sorger på forskudd. føler vi ikke kan ha gjort noe mer. vi pusser tennene godt hver kveld med el tannbørste. og hun har tannbørste i barnehagen som hun pusser tennene med etter hun har spist frokost. får kun godteri på lørdager. melk og vann på hverdager ol.

Skrevet

Høres ikke ut som om du har noe å frykte;) Good luck.. Du er bare mamma..Vi er akkurat som deg her også;) Selv om hullene ikke er så dype så er det visse bekymringer som bare ikke slipper;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...