Gå til innhold

Burde vi prøve oss på bleie slutt eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla her er 2 år og 3 mnd. Vi har satt henne på do ganske lenge, og dette går veldig fint. Eneste som gjør meg litt skeptisk til om hun er klar til å slutte med bleia er at hun aldri sier i fra selv at hun må på do... Hvertfall er det veldig sjelden at hun gjør dette. Hun vil derimot gjerne gå med truse, og synes det er kjempestas. Men da må vi gå og spørre hele tiden om hun må på do. Det ender ofte med ett uhell. Jeg er litt usikker på hvordan vi skal gå frem her. Hun har ei venninne i bhg (som er litt eldre) som nettopp har sluttet med bleie, og tulla mi er veldig opptatt av dette. Jeg er fristet til å "surfe på denne bølgen", men samtidig er jeg litt usikker på om hun er klar...

Hva bør vi gjøre? Kjøre på nå eller drøye til sommeren?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Jenta vår sluttet med bleie da hun var 2 år og 2 mnd, men det var sommer og uhell gjorde ikke så mye.. Hun var også litt dårlig til å si fra selv, men vi passet på å spørre henne med jevne mellomrom. Etter hvert gikk det av seg selv. Var ikke mange uhell på veien. Det tok lengst tid før hun klarte å si fra når hun skulle bæsje. Men var egentlig ikke noe problem, for hun ga fra seg mye lukt i tiden før hun måtte skikkelig på do ;-) Prøv uten bleie. Blir det for mange uhell, så vent heller til sommeren.

Skrevet

Takk for svar!:) Er veldig frista til å prøve, for hun er kjempeflink til å gå på do når vi setter henne der og vi må svært sjelden skifte bæsjebleier. Er som du sier, at man gjerne merker det på lukta når hun må...:P Lurer på å prøve den bleie-avvennings-bleia, har du noen erfaring med den?:)

Skrevet

Den har jeg ikke hørt om engang...

Skrevet

Husker ikke helt hva den heter jeg da, men mener å ha hørt at den føles mer ukomfortabel når den blir våt enn de vanlige bleiene. Tror det er libero som fører den.

Skrevet

Om hu vil gå med bare truse, så la henne det, og ikke spør stadig om hun vil på do.

Sett henne heller på do med jevne mellomrom, når du føler at hun kanskje må.

Lykke til og vi må huske det kan ta laaaang tid før ungene blir helt tørre. og når sommern kommer blir det mye lettere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...