Gå til innhold

Når man settes igang.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og er moden når man kommer inn,da tar man vel bare vannet? hvis alt går bra og ting settes igang av seg selv hvor lang tid tar det ca da ? Har hørt om så mange som blir satt igang og når de først er blitt modne..som jo kan ta litt tid..så går fødselen så fort...? skal settes igang til uke og mye jeg lurer på:) Jeg var visdt litt moden og hadde 2 cm åpning så får håpe det ordner seg selv innen den tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.Jeg ble satt i gang med nr 1 og da fikk jeg noen stikkpiller med noe greier for at jeg skulle bli moden og da jeg var moden nok så tok de vannet etter 20 min var tulla ute.Så 4 timer alt i alt tok det fra første stikkpilla til jenta var ute.Kjempe fødsel.Gikk så fort at du liksom ikke hadde tid til å kjenne etter at det gjorde vont.Med nr 2 skulle jeg inn å settes i gang men det begynte av seg selv om natta.Fødselen tok da 14 timer.Skal ha nr 3 i juli og har ikke noe i mot å settes i gang.Har ikke så veldig lyst til å gå 2 uker over tiden denne gangen også da men.Lykke til vertfall.Det kommer til å gå kjempe fint!!!!

Skrevet

Det var fint å høre :) får bare håpe jeg kommer inn tidlig om morgene og at det ikke er fullt der.Deilig å bli ferdi med det når man har forberedet seg på at det er da det sker :)

Skrevet

Hvorfor skal du settes igang så mye før tiden?

Skrevet

skal settes igang pga blodtrykket mitt. har hatt høyt blodttrykk siden uke 27 og vært sykemeldt pga det og bekkenløsning. da jeg var hos jordmor onsdag så hadde jeg +4 i proteiner og ødemer i føtter og hender.,,legen ville ikke at jeg skulle gå så lenge med det :)....

Skrevet

Høres ud som du har iallefall et snev av svangerskapsforgiftning.

Men jeg har hørt at de fleste fødsler som blir satt i gang skal være så mye verre enn "naturlige" fødsler? Eller er dette kun hvis du ikke er moden i det hele tatt? Eller ikke har åpning?

Skrevet

Skjønner:). Går nok bra hvis du er såpass moden. Er du moden nok tar de vannet og da starter det som oftest riene av seg selv. Ha mye sex, så modnes du nok så mye som mulig av deg selv. Da er det forhåpentligvis bare å ta vannet:). Skal settet igang til uken selv. Har også 2 cm åping, er myk men fremdeles 1cm med skjededel igjen. Selv om sex er det som frister minst, er spermen det eneste som kan hjelpe på modningen.

Skrevet

Hehe..det er bare synd samboer ikke vil ha sex da,siden han føler at babyen er med :)...men kanskje jeg får han med hvis han skjønner at lillegutt kan komme litt før da ;)

Jeg har hørt veldig mye forskjellig om igangsettelse..noen sier det er verre og andre sier det gikk fort og greit. Svigerinnen min brukte 10 timer på å bli moden og så tok fødselen 1 time.Det virker som at når man først er moden når man kommer inn og så tar vannet så går det fort.......?

Skrevet

Du får be han trø til, det kan spare deg for mye slit:). Hvis de tar vannet og riene starter av seg selv vil kroppen kontrolere det selv, men må de sette igang drypp kan riene bli mer intense etter som det skjer kunstig. Det kan da gå fortere, men bli mer slitsomt ettersom ikke kroppen får avgjøre selv. Håper jeg er så moden at de bare kan ta vannet, slik at kroppen får bestemme tempo:). Hvor skal du føde?

Skrevet

hei thheeoo

koffer ska du settes i gang? ka e skjededel?

forklaring på dumme spørsmål: eg e fysstegangs =)

Skrevet

Skal øde på Tønsberg sykehus jeg da:) Både gruer og gleder meg...gruer meg til fødselen(aner jo ikke hva jeg går til) og gleder meg til endelig å se gutten min :) hva med deg da? hvorfor skal du settes igang og hvor ?

Skrevet

Skal settes igang da jeg er snart 2 uker over tiden, uheldigvis. På riksen her. Skjededelen er tappen på livmoren, som vanligvis er 3-4 cm. Når man er moden kjenner man ingen skjededel og er da myk og klar for å begynne å åpne seg. Kort fortalt:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...