Gjest Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Da har jeg noen spørsmål jeg håper du kan ta deg tid å svare på. 1) Hvor gammelt er barnet/barna? 2) Føler du at du får nok tid sammen med barna? 3) Når tar du husvasken? 4) Kan du fortelle hvordan en hverdag ser ut hos deg? Når står dereopp? Hvem leverer/henter i barnehage? Middagstid? Osv,osv... Skal begynne å jobbe fullt - og lurer virkelig på hvordan dette skal gå. Takker for hjelp!
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 ja jobber fullt jeg, mannen jobber 50 men jobber ekstra når jeg har fri så det blir gjerne fullt med jobb hver mnd, men vi jobber altså skift. Vet ikke om dere gjør det? for da blir det jo litt annerledes )
*ale* Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Ja begge to. Jente på 6,5 , gutt på 2 Nei aldri nok tid, men man lærer seg å leve med dårlig samvittighet. Sjeldent... hehe....Vi deler på det, blir mye støvsuging--- Oppe halv sju, begge ungene levert på SFO/ bhg kl kvart over sju. De spiser der. Vi begynner på jobb halv åtte begge to. Har to biler, leverer og henter hver vår unge. Hjemme ca 1545, lager middag, lekser, spiser, slapper av eller finner på noe, barnetv, kveldsstell, legging. Begge ungene i seng før kl 20. Går helt fint. Strevsomt i begynnelsen, men alt blir en vane... Man lærer seg å prioritere opp noen og ned/ vekk andre ting.. Sånn som å ha et plettfritt hus Nyter helgene sammen.....
Sånn kan det gå Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 1) Snart 17, 14, 12, snart 10, 8, 5, 4 og 2 år 2) Ja. 3) Vi tar husarbeid innimellom når det trengs. 4) Vi står opp 7.30 og leverer de 3 minste i barnehagen sammen før vi begynner på jobb kl 8. De andre ordner seg selv og går til skolen som begynner kl 9. Vi er ferdige på jobb 15.45 og henter barnehagebarna sammen før vi drar hjem. Så er det tid for middag etc.
jentebanden Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Vi jobber begge fulltid, 8-16. 1) 11,5 mnd og 2 år og 9 mnd 2) Nei, har alt for lite tid til barna. Rekker kun praktiske ting midt i uka, som mat og klær. 3)Rydder på kveldene, vasker på helg. Blir litt slurving med den, velger heller å bruke tiden på barna. 4) Opp 6:30, påkledning og frokost. Ut døre 7:30. Jobber 8-16. Hjemme 16:30-16:45. Lage middag. Spiser til 17:30-18. Tilbringer tid med barna. Legging i 19-iden. Dette har av og til tatt litt tid, så kan holde på med legging til 20-21 av og til. 21 slokner jeg på sofaen, og finner senga etter en stund. Ikke mye vi rekker hører du! På helg er det også mye som skal gjøres, så synes tiden går alt for fort! Jeg har nesten bestemt meg for å jobbe 80 % fra høsten, synes denne hverdagen er et evig mas, og orker ikke å ha det slik. Til høsten skal størstejenta muligens starte på dans, og slik det er nå er det ikke plass til det i timeplana vår...
tomat15 Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jobber 08 til 16 begge to. Vi har en hund, en 2 åring, en 3 romsleilighet og to biler. Jeg står opp først, lager matpakke, kler på og leverer mini i barnehagen på vei til jobb. Min kjære tar seg av hunden. Han har kortere arbeidsvei enn jeg, så han tar med seg hunden på ettermiddagen og rusler til barnehagen. De bruker god tid hjem med ordentlig tur til hund og leking for mini. I mellomtiden lager jeg middag slik at den er klar til de kommer hjem. Handle prøver vi å planlegge ordenlig slik at vi tar alt på lørdagene. Min kjære tar gjerne en runde med støvsugeren hverdag, mens jeg vasker gulv og greier i helgenen. Ellers vasker vi klær ca annen hver ettermiddag. Da rekker vi en vaskemaskin og en trommel fra vi kommer hjem til vi legger oss. (Vil ikke ha på maskinen når hunden er alene). Vårt værst mareritt var oppvask, men en oppvaskmaskin har løst den saken og hindrer utallige krangler. Det fungerer kjempe bra. Vi har en lykkelig sønn og en lykkelig hund. Det er aldri noen spørsmål om hva som skjer da det er rutine og struktur. Noe som passer oss alle. I helgene står vi opp annenhver dag og gjør noe koselig sammen på dagen. Tur i skogen, sitter på lekeplassen eller tar en tur på ekeberg. Alt går bra så lenge man er enige om hvem som gjør hva når.
flypapir Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Vi jobber begge fullt, men for mannen vil det si at han jobber 30 timers uke (man, tirs og tors fra 9-15, ons fra 9-21, fri hver fredag). Han jobber også noen helger, men styrer disse helt selv. Han har også fri mandager om han jobber helg... 1. Tulla er 2 år og 3mnd 2. Ja, føler i grunn det... Vi følger skoleruta begge to, og har derfor endel ferier. 3. Skippertaksmetoden bruker vi.... 4. 7.00- Vekkerklokka ringer, alle står opp. Jeg ordner tulla og meg, mannen ordner frokost og matpakke. Vi spiser sammen, så drar jeg på jobb. Manne leverer tulla 8.30 i bhg. Han henter henne 15.30 (jeg henter de dagene jeg slutter før han), så lager han middag. Jeg kommer hjem senest 17 (2 dager i uka, ellers er jeg og hjemme 15.30), vi spiser sammen, koser oss, ser barne-tv, kveldsmat, natta er kl. 19.30. Synes det fungerer veldig bra for oss, men vi er ekstremt heldige pga at mannen har den jobben han har (de teller ikke sykt barn dager osvosv). Hadde jeg vært alene ville nok alt sett veldig annerledes ut,
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 1. Han er 2 år 2. Ja, med riktige prioriteringer 3. Har vaskehjelp en gang i uka, men tar jo noe hver dag. 4. Hvis jeg jobber natten står mannen opp og leverer i bhg. Står opp rundt 7. Skal jeg på skolen leverer jeg, ca. 08.00. Så henter vi i bhg rundt 15-16, da er middag, lek, kos etc. etc. Går faktisk veldig bra!!! Mye bedre enn forventet.
Fire småtroll Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Ja vi jobber fullt begge to. Min permisjon med unge nr tre er over nå i mai, så da må kabalen legges med to barnehagebarn og en skolegutt... 1. Barna er 7, 4 og 1 år denne våren. 2. Ja, det går greit, tiden fra jobben er slutt til sengetid er familietid, aldri andre avtaler, trening e.l. før etter leggetid. 3. Vi har vaskehjelp, ryddinga tar vi etter at ungene er i seng, klesvask går fortløpende. 4. Mannen står opp klokka seks, reiser halv sju. Jeg står opp halv sju, dusjer og steller meg. Ungene er på badet senest sju (somregel sitter de allerede og ser på TV, så jeg må bare rope de opp på badet), steller og kler ungene. Klær er lagt frem kvelden før, de vasker seg også skikkelig på kvelden, så på morgenen er det bare ansikt og tenner som får en runde. Frokost halv åtte, sender skolegutten avgårde åtte. Vi andre reiser hjemmefra halv ni, jeg leverer i barnehagen og er på jobb til ni. Mannen slutter på jobb halv fire og samler inn ungene (SFO og barnehage), jeg slutter fire og handler hvis vi trenger noe og er hjemme senest halv fem. Middag mellom fem og halv seks. Kveldsmat klokka sju, og yngste i seng halv åtte, så de to eldste i åtte-riden. Litt travelt på tirsdagene, da har guttene barneidrett fra 17.45, men det går helt greit. Vi slipper å stresse om morgenen siden jeg ikke begynner før ni, så jeg føler vi har det fint sammen både på morgenen og ettermiddagen jeg. Helgene er selvfølgelig hellig, da er vi sammen som familie, sjelden vi har barnevakt for å si det sånn...
AnneM. Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Ja, vi jobber begge fullt og i krevende (karriere)jobber. 1) 3,5 og 5 år gamle 2) Nei 3) Sjelden... 4) Vi står opp kl. 6.30, jeg leverer i BHG ca. 7.20, er på jobb ca. kl. 8.00, jobber til mellom kl. 14 og kl. 18, avhengig av hva som må gjøres, mannen henter i bhg. Hvis jeg er hjemme i tide trener jeg kl. 19.00, vanligvis 2-4 ganger i uken. Vi rydder og vasker tøy ca. 30 min. hver kveld. Mannen lager hjemmelaget, sunn mat hver dag. Som oftest sjekker jeg jobb-e-mail før sengetid hver dag, 10-20 min. hver dag. Etterpå er det kos med mannen i senga. :-) I helgene forsøker vi å bare være sammen oss fire. Vi har veldig fine helger, men lite tid til venner. Barna har det fint, og de ser ut til å tilpasse seg et liv i bhg svært bra. De krever mye oppmerksomhet de timene vi er sammen, og det får de som oftest mye av. Det går faktisk veldig, veldig bra!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Ja vi jobber fullt begge to sambo jobber faktisk litt i helgene noen ganger også, om han blir litt rastløs hehe.. Jeg står opp i 6 tden å begynner å ordne meg, når jeg er ferdig vekkr jeg sambo og snuppa før jeg begynner å lage matpakker til liten og stor. Drar til jobb 07.20, er på jobb fra 8 til 16, hjemme ca 17.00 (hjem midt i rushen). Da har sambo vært å hentet tupp i barnehagen rundt kl halv 4 og noen ganger har de begynt med mat når jeg kommer hjem. Så lager vi ferdig middag sammen og er ferdig med å spise i 6 tiden. Da leker vi stort sett litt med tuppa og koser oss sammen til hun legger seg kl 20. Når hun er i seng begynner jeg med litt husarbeid, og når det er ferdig setter vi stort sett på en film eller ser litt på tv sammen. Så setter jeg meg og gjør litt lekser eller dibber litt og i 24 tiden legger jeg frem klær til meg og tuppa til dagen etter og går å legger meg Skulle gjerne hatt mer tid til snuppa i hverdagen, men vi har mye kvalitetstid når vi først er sammen og finner stort sett på noe koselig sammen som familie både lørdag og søndag i tillegg til at vi besøker svigerfamilien hver fredag. Nå er jeg sykemeldt da, så nå er dagene litt mindre stressende og MYE mer kjedelige *sukk*
3b@rnsmor-30* Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 1) gutt 4,5 år og jente 3 år 2) ja egentlig.. 3) en sjelden gang når jeg har tid og lyst og ork.... 4) kommer an på start på jobb for meg... men som regel står vi opp kl 7, kler på oss og reiser i barnehagen, så meg på jobb. den som slutter først av oss henter. jeg lager middag.. en eller annen gang mellom 16-18. barna legger seg rundt halv åtte. jeg lager nister og pakker sekker på kvelden.
chill+enda en til Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Ja, vi jobber fulltid begge to. 1) Han er 1 år. 2) Skulle selvsagt ønske vi hadde mer tid sammen, men jeg slipper heldigvis reise langt for å hente ham i bhg, siden vi er samme sted. Da får vi litt ekstra tid :-) 3) Husvasken tar vi somregel fredag eller lørdag, kommer an på hvilke vakter vi jobber på fredager. Ellers husarbeid på kveldene når det trengs. 4) Vi står opp 6-7, kommer an på hvilken vakt. Mini og jeg er alltid først ute av døra, gjerne med litt hjelp av sambo. Jeg leverer og henter i bhg, siden jeg jobber i samme bhg hvor han går. Om sambo jobber tidlig spiser vi middag når han kommer hjem fra jobb. Jobber han sent, spiser mini og jeg når vi kommer hjem. Mini legger seg ved 18-19-tiden, etter det har vi kvelden til å gjøre litt husarbeid som trengs, trene osv
Gemini77 Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 ja, borsett fra at jeg fødte 2.mann for en uke siden og derfor er i permisjon nå. Men kan svare utifra hverdagen før jeg gikk i perm. 1. 2 år 2. egentlig. Ser han 1 time om morngenen, og 4 timer på ettermiddagene. 3. Vi har vaskehjelp så bruker mesteparten av fritiden på barna og hunden. 4. Her står vi opp kl 06.00. Mannen går ned med lillegutt og lager frokost og matpakke til han mens jeg står i dusjen. Så går mannen i dusjen mens jeg gjør meg ferdig og deretter tar morgenstellet med lillegutt. Så går mannen ut med hunden på tur - ca 35-45 min - mens jeg og lillegutt kjører til barnehage og jobb. Har bedriftsbarnehage så bhg er rett ved siden av jobben. Er ferdig kl 15.30 og henter han i bhg og kjører hjem. Da starter vi på middagen, og den er ferdig når mannen kommer hjem kl 17. Så leker vi og koser oss frem til lillegutt legges ved 19.30-20.00 tiden. Så går jeg eller manne ut på en times tur med hunden før det er avslapping på sofaen resten av kvelden..:-) Når det er fint vær etc så kan vi gå alle sammen på tur med hunden på ettermiddag og vi koser oss i parkene etc. Om et år så blir det å inkorperere enda et barn inni hverdagen.. :-D
Turid Laila Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 1) ni og en halv mnd. 2) Nja, ikke egentlig, men mannen får masse tid. Grunnet arbeidstid som er litt utenom den "vanlige" 8-16 3) I helgene, det mannen ikke rekker på dagene. 4)Jeg og mini står opp 06.30, leverer i barnehagen 07.30 og jeg er på jobb 08. Pappan henter rundt 14.00 og jeg er hjemme kl. 16.15 middag ca. 16.30. Etter det leker vi begge med mini og koser oss Mini er i seng 19.00 og da blir det litt husarbeid og tid med min kjære før han går og legger seg og jeg har tid til meg selv før jeg er i seng.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Mannen min jobber fullt og vel så det, og jeg studerer fullt(i perm nå). Frem til dette skoleåret har vi bare hatt største som nå er 4 år. Fra høsten blir det jo begge, en på 4 og en på 1 år. Har alltid følt jeg har fått nok tid, jeg har hatt 1-2 timer med de om morgenen og 3-2 om ettermiddagen. I helgene koser vi oss masse. Vi gjør det sånn at den ene henter og den andre leverer, mannen flekser og jeg har første forelesning 8.30. Vi er begge borte +/- 8 timer, men siden vi deler henting/levering trenger ungen(e) aldri å være i bhg mer enn 7-8 timer. Henter jeg lager jeg middag til rundt 17.30 når mannen kommer hjem. Henter han spiser de litt brød så blir det middag i 18 tiden. Han er elendig på matlaging så jeg lager etter at jeg er kommet hjem. Huskvasken tar vi på lørdag morgen sammen med ungene. Tar ikke mer enn en time eller to. =) Mannen jobber litt etter at ungene er i seng og jeg studerer. Vi er oppe i 6 tiden om morgenen, men er ikke ute av døren før 7.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå