Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Noen som bruker det? Jeg har på meg mitt første par nå, og lurer på ett par ting. Kan man ta de av seg i løpet av den måneden man skal ha de på? Og skal man da legge de i vanlig linsevæske? Blir man tørr på øynene om morgenen? Del gjerne positive og negative sider Takk
*gruffalo* Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Kan ta de av, ja. Og legger de da i vanlig linsevæske. Jeg tar de av når jeg blir veldig tørr i øynene, og lar de ligge over natta. Jeg kan ofte være en del tørr i øynene om morgenen, men da drypper jeg meg bare litt så går det som regel greit. (har en sykdom som gjør at jeg er veldig tørr i øynene, så tror nok det er "verre" hos meg enn vanlig...)
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Hei, jeg har brukt Night&Day i åtte år nå ca. Og er kjempefornøyd med de Da jeg begynte med de hadde jeg de i hele måneden uten å ta de ut eller bli tørr på øynene. Men etter siste besøk hos optikkeren så sa han at de hadde gått tilbake på det å anbefalte ihvertfall å ta de ut to ganger i måneden, (og de kan legger i vanlig linsevann ja) Du hender man blir tørr på øynene og da bør man ta de ut og sove uten en natt. Og det er spesielt viktig å ta ut linsene etterpå hvis man har vært et sted hvor det er røykfult, fordi dette kan øke faren for infeksjon. Men har aldri hatt noen problemer med de i de 8 åra jeg har hatt de, og kommer nok aldri til å bytte til et annet merke.
*gruffalo* Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Har forresten også fått beskjed om at en kan bli tørrere i øynene hvis det er tørr luft, eks fyrer i peisen, air condition i bilen o.l. Også viktig å drikke mye hvis du trener og svetter mye. Har du lite væske i kroppen kan du bli tørr i øynene og. Jeg ville kjøpt øyedråper slik at du kan dryppe deg hvis du føler deg tørr. Men kjøp hos optiker, for på apoteket er det mange som ikke skal brukes ved linser...
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2008 Supert! Jeg håper jeg blir fornøyd Neste skritt blir vel laser...må bare få tid! Pluss at jeg er litt redd...
mamman til to gutter Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Ikke bad med dem! De fleste tilfellene det har vært virkelig store problemer med dem i Norge har oppstått etter at de har blitt badet med, feks en uke i syden, da bør du heller ha dagslinser eller evt vanlige mndlinser hvis ikke du kan bruke dagslinser. Og ta dem ut med en gang hvis det kjennes ubehagelig ut! Og jeg synes det er veldig rart at optikeren din ikke har fortalt deg at du kan ta dem ut og rense dem på vanlig måte og at du MÅ ta dem ut hvis det kjennes ubehagelig ut, ekstra tørt, du er rød i øynene el... Du bør også ha en kontroll hos optiker når du har brukt dem en liten periode (vet mange pleier å anbefale etter 1uke). (håper du har kjøpt dem hos optiker for det er enda viktigere enn med andre linser at de passer på øyet ditt!) For å si det også... Mange er fornøyd med dem noen år, men så plutselig fungerer de ikke og de må bytte tilbake til andre linser.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Vil føye til en ting som er veldig viktig hvis du tilbringer sommerene ved sjøen eller andre steder med vann. Bruk polariserete solbriller, de fjærner den streke refleksjonen som kommer når sola treffer vannet. Man kan bli svært irritert på øynene hvis man ikke passer på dette. Har aldri fått noen forklaring på hvorfor men, så lenge man bruker slike solbriller går det greit
mamman til to gutter Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Det at polariserte solbriller er behagelig har ingenting med N&D linser å gjøre, men generelt er det et veldig godt råd:-) Jeg synes de er geniale når man kjører bil på våt vei når det er sol også! Slipper refleksene fra veien så man faktisk ser når man kjører...
Gjest Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Jeg mener ikke at man blir irritert der å da. Men hvis jeg går en hel dag uten de solbrillene ute i sola, så er ikke linsene til å orke på kvelden. Jeg merker ingenting på dagen, men irritasjonen kommer først på kvelden, skjønner ikke hvorfor men...
Gjest Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Vil gjære svare på den siste settningen der. Grunnen til at mange plutselig ikke klarer å bruke de lengre er fordi de tar de ut for sjelden ( ifølge min optikker). Man kjenner det hvis man bruker de for lenge i strekk, da vil man få en sandete følelse under øyelokket når man tar ut linsene. Da er det svært viktig å ta de ut over natten. Det er derfor de har gått tilbake på det at man kunne gå med de i hel mnd i strekk. Men viktig å kjenne etter selv bare, og ta de ut minimum 2 ganger i mnd, så går det bra
*gruffalo* Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Enig med deg. Kjenner heller ikke så mye til det på dagen, men når kvelden kommer er jeg helt tørr hvis jeg har vært mye ute i sola. Svir og klør. Men da tar jeg de ut og tar på briller i stedet.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. april 2008 Takk for mange gode råd, damer Hva med sminkefjerning? Noe jeg bør tenke på der? Alt man glemmer å spørre optiker om når man er der...
*gruffalo* Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Jeg føler at jeg blir litt tørr når jeg fjerner sminke,men pleier å gå fort over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå