Gå til innhold

Er jeg litt rar......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er samboer med en herlig mann og han har en datter fra før på 3 år. De har en fordelign med datteren hvor far har 30% og mor 70%. Samboeren min ønsker å ha datteren mer, men det er en ting jeg ikke skjønner her. Her her caset:

Denne helgen skal datteren være hos oss og han spurte meg om han ikke kunne få reise å golfe, dvs han blir borte i 5-6 timer på dagen. Så klart skal han få golfe, men jeg mener han kanskje bør legge dette utenom den helgen han har datteren. Hvis han virkelig ønsker å ha mer samvær med henne bør han tilbringe all den tid han har med henne i helgen og heller golfe senere. Han mener jeg er urimelig og sier jeg forhindrer han i å drive sin hobby... Hva mener dere??

Er det bare jeg som overreagerer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke rar nei :)

Dersom samboeren din i utgangspunktet ønsker å se datteren sin mer burde han prioritere å være sammen med henne når han har mulighet til det. Golfe kan han vel gjøre en annen helg...?

Du overreagerer overhodet ikke.

Skrevet

Kanskje det er et engangstilfelle nå når det er så fint vær? Sambo har en stor lidenskap som det hender han bruker tid på når jenta hans er her, men da gjør vi noen jenteting de timene før vi joiner han der han er. Men generelt sett bør de sette sine egne ting til side når de har samvær :-)

Skrevet

Du overreagerer ikke, dette er tøvete.

Da kan heller barnet være hos mor så kan han evt avtale bytte av helg med henne. Ihvertfall ville jeg sagt det slik...

:o)

Skrevet

Tro meg, det er han som er rar...

Jeg synes det virker som han tenker at han vil ha henne mer, men når det kommer til stykke så er det ikke så intr. Jeg er selv mye sammen med mitt stebarn fordi far gjør sin hobby. Synes ikke det er greit, jeg sier ikke direkte ifra men vil at han skal kjenne på det å ha barn, oppdra barnet og gi barnet kvalitets tid . Det er kun slik jeg kan hjelpe, fordi jeg har erfart at biofar ikke hører på formaninger-men må trekke slutninger av egne erfaringer. Neste gang sier du at du har planer uten barnet og at du skjønner han vil spille golf. Men det går desverre ikke idag...Prøv det ; )

Skrevet

Vi har innimellom litt det samme dillemmaet. Mannen min spiller ikke golf, men han spiller i band. Og en spillejobb med bandet tar en del av dagen til rigging/lydsjekk, hele kvelden og halve natta, og deretter store deler av dagen etter for å sove og komme seg litt i form igjen (selv om han ikke har vært full). Han er flink til å unngå spillejobber på barnehelger, men det skjer innimellom likevel (alle "deltidspappaene" i bandet har samme barnehelger for å unngå å spille disse helgene, men så skjer det jo at det kommer en VELDIG artig jobb da). Jeg blir da litt irritert, ikke fordi jeg må være hjemme med stesønnen min, som regel er jeg med på spillejobb og gutten hos farmor, men fordi jeg mener at når gutten er hos oss bør han prioriteres.

Men samtidig mener jeg jo også at gutten må være en "naturlig del" av livet vårt, og også bli kjent med oss som de menneskene vi er - også med hobbyene våre, og hvordan det påvirker livet vårt.

Jeg synes likvel det er litt forskjell på ting. De få gangene mannen min har spillejobb på dagtid mens gutten er hos oss kan han som regel bli med - og synes det er kjempestas. Om man har en hobby som barnet kan bli med på er det kanskje det beste, men det lar seg ikke alltid gjøre. Vi rydder i størst mulig grad vekk ting som ekskluderer stesønnen min når han er hos oss (og det er ikke hauger med spillejobber mannen min er på), og prioriterer gutten. Jeg kan godt være hjemme med ham om mannen min skal noe annet, men ikke om det skjer hver helg. Og da har jeg tilsvarende rett på å gjøre noe alene senere. Jeg synes ikke du er sær som reagerer på at samboeren din vil golfe denne helga. Om han vil se barnet sitt mer, må han nesten prioritere henne når hun er hos dere, eller ta henne med seg på golf. Enkelte ting går det an å gjøre andre helger (om han skulle deltatt i VM kunne jeg forstått at det er litt vanskelig å flytte på...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...