Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 vi kommer nok ikke til å få nr 2 før om ihvertfall 4 år, da er mini 5 år gammel. Jeg har alltid tenkt at vi da "må" ha 3, fordi vi jo måååå ha 2 tette. Men må man egentlig det?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Nei. Litt dumt at de ikke kan leke så godt ilag, det er det jeg har hørt fra foreldre til barn med stor aldersforskjell. Men det trenger jo ikke stemme for alle. Hvorfor skal dere ikke ha flere før om 4 år?
RundLurt? Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Nei, det er mye mer bedagelig å ha to med stort mellomrom enn to tette, har begge deler!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Fordi jeg har lyst å ta mer utdannelse, trives ikke i det yrket jeg har :-) Og for å få den utdannelsen jeg helst vil ha må jeg bruke 4 år på det... Og så ønsker jeg ikke å utsette studietiden enda mer med å få en til innimellom studiene. Vi har råd til det, men jeg vil helst bare bli ferdig.
RundLurt? Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Du får jo fødselstipend, spør du meg er det jo meget behagelig å være student i småbarnstiden=0) Så kjør på!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Hvor mye får man i fødselsstipend da? Og hvordan fungerer det med ha så små barn under studiene? Mannen min tjener greit så økonomien skal gå bra, men jeg er litt nervøs for om jeg ikke skal klare det presset med 2 små barn... eventuellt kan jo kanskje mannen være hjemme i permisjon, det har vi snakket om og han har veldig lyst. Da slipper jeg jo noe større oppbrudd i studiene, og amming er vel greit å få til når jeg kan studere endel på kontoret hjemme (lite obligatorisk)... Hm, kanskje dette kan gå allikevel!
Gjest ->>- Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Vi trives godt med det, og skal neppe ha flere - uansett er yngste tre, så tette vil det ikke bli i alle fall. Hvorfor skal man ha tette unger?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 Jeg har en bror som er et år yngre enn meg og en som er 8 år yngre. Jeg har alltid hatt nærmest kontakt med den yngste. Med han "tette" ble det mye krangling, slåssing og konkurranse. Så jeg vil ha minst to år mellom barna mine, og gjerne enda lenger.
SusieQ Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 Jeg og broren min er det 5 år imellom. Vi lekte kanskje ikke så mye sammen som små, men vi har hatt mye glede av hverandre etter at vi ble voksne. Syns selv at det viktigste for barna er å ha søsken å kunne dele ting med ikke nødvendigvis at de skal være så tette...
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #11 Skrevet 19. april 2008 Syns det høyres heilt fint ut:) Dei er jo søsken uansett aldersforskjell, og vil ha kvarandre også som voksne:) Mine er 7 år mellom:) Dei har jo kvarandre, likevel:) Eg er ferdig å få ungar også.
Gjest Skrevet 19. april 2008 #12 Skrevet 19. april 2008 Jeg har fem år mellom mine og synes det er kjempegreit. (nå har jeg ikke så lang erfaring med det, siden minsten er i underkant av tre måneder). Etter han eldste ble fem har han forandret seg, leker mye ute med andre barn, uten meg. Og da får jeg tid å ta meg av babyen uten noe stress. Dessuten er det bra for min egen del, føler denne løsrivelsen hadde vært litt tyngre hvis ikke jeg hadde hatt en ny lillegutt. Ellers prøver vi å gjøre ting sammen med eldstemann uten baby av og til. Eldstemann er dessuten veldig stolt av lillebroren sin. Han er til tider veldig sjalu, men det har ikke gått ut over lillebror, men meg og faren. Synes du skal gjøre hva du synes er best for deg. De som har to tette sier gjerne det er best, og de som har langt mellom sier det er best (så man blir nok fornøyd uansett.)
ALIICE Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Synes det høres helt perfekt ut jeg! Kunne ikke tenkt meg til å ha tette unger!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Jeg har en på 17, en på 12, en på 10, en på 7 og en på 5 Hun på 12 og han på 10 krangler mest, men de andre er gode venner de krangler ikke mye, men litt innimellom, men det er ganske koselig, men ville nok hatt minst 3-4 år mellom så kan eldste gå på do, kle på seg og snakke og også ordne endel selv, det gjør alt mye enklere
Super-Langbein Skrevet 19. april 2008 #15 Skrevet 19. april 2008 Samme her; tror jeg slenger meg på den bedagelige varianten og satser på å kose meg sakte med hvert barn, og håper på en super storebror!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #16 Skrevet 20. april 2008 her blir det 6,5 år imellom, og dette er siste tjanse fordi jeg er syk.... så jeg syns ikke det er dumt. er bare lykkelig for spiren i magen nå jeg, som er en bonus-spire som ingen leger fatter er mulig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå