Gå til innhold

Er det bare meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får innimellom ett inntrykk av at å arve klær er en uting. En ny vinkling her. Er det noen som synes det er koselig å ta på ungene klær de har arvet? Min eldstes matrosdress f.eks. Den håper jeg da virkelig mitt kommende guttebarnebarn kan ha på seg. Kanskje de kan bruke dåpskjolen jeg sydde til faren også. Og minsten her skal bruke en skikkelig gammel matrosdress til 17.mai. Fra familien. Liker sånt jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

liker sånt jeg også =)

veldig godt =)

Skrevet

I vår familie går "alt" av barneklær og -utstyr i arv!

Skrevet

liker sånt jeg også. 90% av mine klær er arvet. og 2% av småen sine, men det er pga at jeg mangler folk og arve av. men jeg tar vare på masse da :-)

Skrevet

Jeg har nesten bare arver gamle utvaskede klær som jeg har i skiftehylla i bhg..

Hvis vi arver noe fint hadde det vært kjempekoselig å bruke det.

Mini har arvet babyklær etter sitt søskenbarn, men det blir jo heller ikke liek slitt som fetter eldre barn.

Skrevet

Åh joda jeg STORGLEDER meg til å tre på barnebarna klær som mine små har hatt på :o) Gleder meg vilt allerede til å få barnebarn jeg. Gjemmer massevis av klær. Sikkert vel mye men hehe

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Begge mine har arva masse, og hatt masse kjøpt brukt. Begge har også i lange perioder snakka mye om hvem de arver av, og hvem som arver etter dem, og sånn satt seg selv i en sammenheng - og tydelig vært glade for å kunne det.

Trenger ikke nevne at jeg ser det på samme måte...

Skrevet

Arvede klær er kjempekoselig!

Kan ikke fatte at det skal være så ekkelt med brukte klær? De aller fleste mennesker er da normalt renslige, dessuten finnes det noe så praktisk som vaskemaskiner:)

Verre er det med nye klær som er stappfulle av kjemikaler, dessuten vet vi ikke hvor alle som har tatt i plagget på sin reise gjennom verden har hatt hendene sine.

Skrevet

Kommer litt ann på, har tatt vare på alt av klær etter tuppa sånn at lillesøster eller lillebor kan bruke alt/noe av det :) akkurat det synes jeg er kjempe koselig.

Synes det er kjempe kos når vi får arve fine strikkede sett osv også, men skal innrømme at jeg er glad for at vi ikke har noen vi kan arve nuppete joggiser og andre klær som ikke faller heelt i smak av,, shoot me :)

Men jeg har brukt mange av mine gamle klær på snuppa da, osh kosh overaller og forskjellige kjoler for eks :)

Skrevet

Jeg er også glad i å bruke ting om igjen. Synes det er kjempekos at mini bruker en strikkajakke som mannen min brukte da han var baby!

Synes det bare er sjarmerende med unger med gamle, slitte klær. Som Linn Skåber sa: "Det er de rufsete unga det blir best folk av!"

Skrevet

Hadde jeg hatt noen å arve etter, hadde jeg gjerne gjort det.

Snuppa arver litt fra eldre nieser, men de er såpass mye eldre, at det blir ikke så mye.- Kan ikke ta være på sekkevis med klær i flere år heller. Snuppa ble døpt i kjolen som alle søskenbarna hennes, min bror og jeg ble døpt i. Synes det er kjekt:-) Ble sydd til min bror, så er snart 40år...

Skrevet

Er for gjenbruk og ressurssparing. Kjøper nesten ikke klær. Arver det meste fra andre.

Skrevet

Ja det er koselig og bruke arve klær dersom de er pene, eller en spsiell verdi som feks bunader, dåpskjøle osv. Har tatt vare på alle klærene til gutten min som ikke er flekkete eller utvaskede. Tenkte å bruke det til kommende barn også eller andre som vil arve, men satser ikke fult på at mine barn ønsker å bruke dem på egne barn. Koselig dersom de ønsker det, men det er deres og partnerens avgjørelse som jeg ikke vil legge meg oppi.

Skrevet

Skulle ønske mamma hadde tatt vare på noen av mine gamle klær, men det har hun dessverre ikke.

Ellers har vi fått DIGRE poser med klær som vi har brukt noe av, men det meste var skikkelig utvaska, nuppete og med flekker som ikke gikk av, i tillegg til at mye av det hadde mista all fasong. DET har jeg bare ikke fått meg til å kle på småtten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...