blir gal Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Flere som ikke får på seg buksene lenger?dem har også blitt for trange rundt låra og rumpa mi.ganske rund over baken fra før også.blir deppa.-( håper det blir bra igjen seinere
Endelig mamma! Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Klærene mine er også for trange. Vanlige bukser sluttet jeg å gå med for noen uker siden, ble altfor ubehagelig å sitte med. Har 2-3 bukser som var for store før, de passer akkurat nå. De andre buksene mine har jeg gitt opp. Har begynt å gå med kjole og tighsts nå, føler meg ikke akkurat vel i jobbebukse, selv om jeg "bare" går rundt på skolen. Er heller ikke noe gøy å måtte kjøpe større størrelser i klær. Jeg har alltid brukt de minste størrelsene, liten og vever som jeg er, nå har jeg kjøptet plagg i to størrelser større en jeg pleier. Er redd jeg aldri vil passe inn i de gamle klærne mine... =(
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 buksene mine er blitt ganske "tighte" etterhvert...men har nok ikke hatt vondt av det..hadde nok så lav BMI før jeg ble gravid, og brukte 32 i jeans... har fått meg bellyband så jeg kan bruke disse buksene uten å måtte lukke igjen knappen, men kjenner de strammer godt over rompa..før sægget de om jeg hadde hatt dem på meg 20 minutter..
blir gal Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Er jo kanskje lettere for de som var veldig tynne fra før da.blir liksom ikke så ille da.
nussie Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg har fått på meg alle buksene mine,gjør det forsatt med strikk i livet,men det er ikke behagelig lengre!!så i dag måtte jeg gå til innkjøp av to mamma bukser!(har en fra før) Ellers er joggebukser og tights det beste som finnes nå Men må jo ha noe annent på jobben..
Ønskebaby08*12 Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg har måtte skifte ut buksene mine nå, har gått i mine vanlige bukser til nå, men med strikk i knappehullet, for har jo så absolutt ikke fått buksa igjen, men nå er jeg kommet til et punkt der strikken blir for liten,(når ikke fra knappehullet til knappen :-) ) så måtte invistere i en mammabukse tidligere i uken. Bør vel igrunn gå til innkjøp av en ny vår og sommer garderobe, for magen blir vel ikke mindre sånn med det første... Syns det er stas, jeg :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 tja...jeg vet ikke jeg, blir gal?! Det er nok forskjellig fra person til peron hvordan man takler en vektøkning uansett om man er tynn eller ikke. Jeg f.eks. synes det er like ille å kjenne at buksene strammer uansett hvor tynn jeg var i utgangspunktet, som jeg syntes det var den gang jeg var kraftig på barneskolen og ble mobbet for d... Kanskje det er noe av den tiden som henger igjen i meg som gjør at jeg føler det slik. Men uansett, så tror jeg ikke det er mindre ille for en som er tynn å legge på seg..med mindre personen har slitt med å legge på seg tidligere.
**paradis;) Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Jeg har kjøpt meg mammabukser og noen bukser på Vero Moda som jeg fikk anbefalt her inne. Så har jeg shoppa litt i dag, ny jakke med plass til magen og noen fine topper. Føler meg flott med mage!! (uke 16) Jeg hadde i utgangspunktet noen ekstra kg på rumpe, lår.. Men jeg er tross alt gravid og liker at det synes buksene som strammet har jeg somsagt byttet ut utrolig hva noen nye klær gjør for humøret ;) de gamle buksene trener jeg meg inn i igjen til høsten ;)
blir gal Skrevet 18. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2008 Uff! ja,har det bare litt tungt nå.har alltid hatt problemer med å kjøpe bukser.fordi jeg er litt kraftig der nede.og nå er det jo enda værre.trodde jeg ikke kom til å få noe mer der,fordi jeg har fra før.men,nei:-( så er litt nede om dagen.er så redd for at det ikke blir borte etterpå.kanskje jeg er en av de uheldige.orker ikke slite med sånt.høres kanskje dumt ut men.er ikke veldig tykk.men,har en kraftig byggning.og derfor også høy vekt.
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Hmm Egentlig, så er det mye flottere å være litt fordig, ha "curves", og se sunn ut, enn å være modelltynn og radmager, og se ut som det har vært konstant hungersnød. Menn liker også mye bedre kvinner med "litt å ta i", dette er også faktisk skrevet i en artikkel av FHM, der de faktisk oppfrodrer kvinner til å drikke en øl( ikke akkurat gravide da men..) og spise en hamburger..eller fler. Det er bare dagens idealer som har gjort det slik at "alle" føler en viss nødvendighet til å være slank og fast i fisken. Og desverre er vi enten for feige, eller hjernevaska, til å følge vår egen mening..hvertfall noen av oss vær heller en livsnyter, jallefall nå som du er gravid!! Jeg har slitt med spiseforstyrrelser fra jeg var 15, men faktisk blitt mer og mer "frisk" ettersom dagene går nå etter jeg ble gravid. Kanskje slår det tilbake på meg etter jeg har født, men nå tenker jeg bare på å ta vare på meg selv, og ikke minst barnet i magen min. Det viktigste er ikke en liten rompe, men en fast rompe kanskje??=)
blir gal Skrevet 18. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2008 Det var et fint svar:-) Har selv også slitt med spiseforstyrrelse da jeg var 16-19.og det er veldig slitsomt.fikk aldri anorexia.men,jeg hadde det elendig med meg selv.det er veldig lett å bli sånn,nå om dagen.har alltid hatt høy vekt.og da tror jeg også at jeg er veldig tykk.175 og 85 kg,var jeg før jeg ble gravid.jordmor sa det var normalt til meg.men,tror ikke på det.Så er det veldig vansklig å få tak i bukser.mange modeller er veldig smale.selv om egentlig str er stor.blir kjempe deppa.Er veldig glad for å være gravid,utrolig spennende:-)men,sliter forferdelig med dette.
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Skjønner deg godt. Og det er absolutt ikke lett å komme seg utav når man først er inni d. Men et sted må man starte, og bare det med at man kjenner at rompa blir strammere etter en liten gåtur, eller et par rompe/lår øvelser( f.eks. knebøy) letter mye på samvittigheten. Prøv å vær positiv til deg selv og kroppen din, og tenk at det faktisk er du som har d best. Du er gravid og lykkelig, har "lov" til å legge på deg, og du slipper å nekte deg for alle deilige kakestykker og fristelser fordi du er på supersultediett til bikinisesongen. 175cm og 85kg syns jeg ikke høres mye ut i d hele tatt.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. april 2008 #13 Skrevet 19. april 2008 Heisann... Deler litt erfaring jeg. Forrige gang jeg ble gravid var jeg "akkurat passe" ikke for mye og ikke for lite, kunne godt vert fastere i fisken men.... Ett år etter jeg fikk sønnen min var jeg tynn, så tynn som jeg aldri før hadde vert, ikke sykelig men følte meg fantastisk!! Så en kan komme seg ned igjen etter et svangerskap, de fleste tror jeg gjør det. Og for å legge frem dagens følelse... liker ikke å være gravid, er glad for babyen og gleder meg mye til å bli ferdig, men har problemer med vekt økning!! Kan ikke få sagt hvor jeg gleder meg til å slanke meg ned igjen i buksene!!! Men vet dere... vi kan fortsatt holde "kontakten" her inne etter svangerskapet og hjelpe hverandre å gå ned igjen=)
babygullz <3 vilde Skrevet 19. april 2008 #14 Skrevet 19. april 2008 Det synes jeg virker som en god ide, men det kan fort bli farlig og deprimerende dersom det kan henda At en eller fler av oss ikke går ned så lett som den andre.... Og så blir d pltuselig til en slaks konkurranse.. Men syns vi kan oppmuntre hverandrre jallefall. Klart det er ikke d beste å legge på seg, men, det beste er å se positivt på .d..
blir gal Skrevet 19. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 19. april 2008 Fikk endelig kjøpt meg noen bukser i dag.og det var på H&M.der hadde dem større utvalg.en i str L og en i XL.ingen små str.men,skal være gla jeg fikk dem på meg.føles litt lettere da.men,olabuksene kunne jeg glemme.fikk jeg ikke over baken engang:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå