Iselilja Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Dette innlegget står under ammereportasjen i Aftenposten: Amming ekskluderer mannen fra kontakt med sine nyfødte barn. 18.04.08 10:42 (Svar til: Aftenposten) Far Ikke registrertAmming ekskluderer mannen fra kontakt med sine nyfødte barn. Noen ganger kan man lure på om dette faktisk er et ønske fra mange kvinner. Jeg håper at jeg tar feil. Juhu! Han har forstått det
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 hahahaha.... da er man passe paranoid
Iselilja Skrevet 18. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2008 Det er på høyde med menn som mener de blir oversett under svangerskapskontrollene. Tror ikke de helt har forstått at svangerskap og fødsel er potensielt livsfarlig for mor og barn. Neste gang tror jeg jeg sender pappan i stedet, så kan de ta blodprøver, urinprøver og blodtrykk på han (ikke at han er en sånn mann, altså) Og han som skrev det innlegget i Aftenposten for en stund siden som følte at han ikke fikk nok omsorg under fødselen, og som mente han var blitt overkjørt da han ytret ønske i forbindelse med smertestillende og jordmor svarte: Det er det mor, jordmor og livmor som bestemmer. Stakkars menn!
Dunder Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg finner ikke det innlegget du sikter til, men at amming kan virke ekskluderende på menn er jo ikke noe nytt? Jeg synes det er viktig å være oppmerksom på det. Det betyr jo ikke at man ikke skal amme, men at det er viktig å passe på at mannen også får delta mest mulig og at babyen ikke bare henger i puppen på mor 24/7.
Iselilja Skrevet 18. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. april 2008 http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=127&ThreadID=232303&s=1&page=2 Helt nederst på siden. Barnet bør vel få pupp så ofte det ønsker? Det er jo fremdeles masse tid til kos for far og barn. Det har det i alle fall vært her
scoobidoo Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Jeg hadde gjerne gitt bort amminga til far, hvis det hadde latt seg gjøre.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 hehe... være oppmerksom på det... hm... "hei lille nyfødte baby, du kan ikke få mat akkurat nå for da føler far seg overskjørt" da burde han heller ta noen runder med seg selv
Dunder Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Ja, selvfølgelig skal barnet få mat. Det jeg mener er at det kan ofte bli sånn at fordi mor ammer så blir det lettere for mor å få en tilknytning til barnet. Det går liksom litt automatisk når babyen er ved puppen så ofte. Da mener jeg man bør være oppmerksom på at far også må få slippe til. Det er jo kjempeflott at dere har fått til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå