Gå til innhold

tar det lang tid og venne til med flaske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva mener du?

vi bare ga flaske når det måtte til...ikke noe tilvenning er det vel?

Skrevet

er jo forskjell på pupp og tutten på ei flaske??? svelger vell mere luft også???

Skrevet

Skjønner ikke helt.

VI prøvde å gi flaske med pumpet mm de første dagene hjemme, tok ikke mange sekundene før han sugde godt på den- altså ingen tilvenningstid.

Han tok da allerede smokk.

Skrevet

Noen babyer som har fått pupp, og skal over på flaske, klarer ikke å suge på flasken... Du kan jo prøve noen ganger å se, men kanskje babyen din ikke vil ha den. Da får du prøve me sugekopp tror jeg. Min søsters sønn vil ikke ha flaska, og nå har hun prøvd i tre mnd, og nå har hun gitt opp...

Håper du får det til.. Lykke til!!

Skrevet

Det varierer fra barn til barn. Enkelte tar flasken med en gang og andre er mer kresen. Dersom barnet ditt er av den kresne sorten er det bare å prøve litt forskjellige tutter, forsøke at noen andre enn mor mater, teste ulike merker mme osv. og ikke minst ... være veldig tålmodig og prøve jevnt og trutt.

Får barnet treg mage kan du forsøke å ha i litt maltekstrakt, og er du veldig redd for luft i magen kan du forsøke dr.brown flaskene som er utformet spes. for å forhindre luft i magen.

Vår lille har ikke vært plaget med luft i magen, så det er ikke noe som kommer automatisk med flaskingen.

Det å få flaske en gang i blant går hos de fleste barn veldig greit :-)

Skrevet

Vil bare dele min erfaring. Med føstemann tok hun flaske når hun var 7 uker da jeg skulle bort en kveld. Så ble det bare pupp helt til hun var 3 måneder. Skulle prøve flaske igjen, men det gikk helt skeis. :) Så var det pupp igjen til hun var 8 måneder, DA tok hun flaske! Men kun EN kveld. Makan!! :-))

Men guttungen nå har vi prøvd flaske ca en gang i uka, og det går fint. Vi gjør det for at han skal venne seg til det i tilfelle jeg skal bort (han er nå 5 uker) og jeg tror det er lurt å gi dem en gang imellom. Men som ei annen venninnne sa; hun måtte være barnevakt for ei som måtte på sykehus, ungen tok ikke flaske på nesten ett døgn, men da var ungen så sulten til slutt at han godtok flaska.

Så de er forskjellige de små, noen vil og noen vil ikke. :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...