Gå til innhold

Jeg har et seriøst problem når det gjelder amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har MASSE melk og dermed et puppene mine blitt gigantiske og tunge. Jeg klarer ikke sitte å amme jenta mi, for jeg klarer ikke holde både henne og puppen oppe pga tyngden. Derfor må jeg ha en stor pute under henne når jeg ammer sittende. Og jeg kan jo liksom ikke drasse rundt på en stor pute overalt... Nå tør jeg ikke dra på besøk eller på kafe ifall jeg må amme for jeg sliter kjempemasse for å få henne til puppen. Noen som har noen råd? Vil ikke måtte sitte inne i et år liksom. Og vil ikke slutte å amme heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er ungen? i starten var puppa mine også sånn, men etterhvert føles de ikke så tunge, ellers kan du jo prøve å amme henne FØR de blir så melkesprengte at det er tungt?

Skrevet

Ja, og hvis du har planer om å dra ut en tur (på cafe e.l) kan du jo pumpe av deg litt, sånn at de ikke blir så tunge.

Skrevet

eller bruke dyna i vogna ? om den er stor nok.

Skrevet

Sånn var det til meg i starten også, de ble gigantiske og sprengte.. Hadde lekkasje hele tiden! Tenkte at jeg måtte vel bare sitte hjemme jeg da.. Men så stabiliserte det seg omsider, etter at jeg fikk ordre av legen om å pumpe meg annenhver time pga påbegynnende brystbetennelse. Etter det har det roet seg litt, men må fremdeles bruke masse kluter osv fordi det blir mye søl når jeg ammer. Så er ikke like gøy når man er borte, men det går på et vis..

Det blir nok bedre etterhvert ja, så bare vær tålmodig!

Skrevet

slik hadde også jeg det, tror egentlig det er helt normalt. det begynnte med skikkeli sprengte bryst på sykehuset til meg. de var skikkelig store og sprengte. kjente klumper inni kjempe godt. va skikkeli ubehagelig. men jeg pumpa meg før de ble så store. gutten hadde gulsott så jeg fikk ikke gidd han så masse mat før han sovnet. men det ble bedre etterhvert. det tok egentlig ikke sååå lang tid..

prøv og amme barne annenhver time eller noe, så skal du se det stabiliserer seg og blir bra igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...