Gå til innhold

Vasker dere hendene med sprit/antibakteriell gele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja på jobben men ikke hjemme.

Skrevet

Niks, jeg vasker med såpe og vann og blir ren nok av det.

Skrevet

Nei. Fordi jeg ikke kan komme på noen grunn til at ikke vanlig håndvask er nok. Og fordi det ikke er bra å desinfisere alt rundt seg, da blir vi helt utsatt for alt etterhvert.

Skrevet

nope, aldri gjort det før så hvorfor skal jeg begynne nå?? Her går det i såpe og vann og er ikke hysteriske når det kommer til bakterier.

Skrevet

gjorde på jobben når jeg jobbet, men ikke hjemme. men vasker dem altfor mye, så er helt knusktørr på hendene nå:/

Skrevet

nei,fordi jeg er da ikke så skitten på hendene..

Skrevet

nope. ser ingen grunn til det når jeg vasker hendene ordentlig med såpe. hadde man desinfisert hendene i tide og utide (hjemme) er det faktisk større sjangs for å bli syk fordi man fjerner hudens nødvendige og naturlige bakterieflora.

arbeider man på sykehus o.l er saken en helt annen.

Skrevet

På jobb ja, ikke hjemme:)

Skrevet

Spriter på jobb men ikke hjemme..

Kan bruke det under spysjuka da...

Skrevet

Lurte bare litt på hvor normalt dette er.. Jeg har aldri gjort det selv. Tror det er bra nok med såpe og vann, men har to tre venninner som til og med vasker hendene til barna med slikt... Syns det virket litt hysterisk, men men...

Skrevet

I en barnehage jeg jobbet i brukte de ansatte sprit etter bleieskift, dobesøk og snørrtørking - nesten ingen av personalet som var syke.

I Flisa sin barnehage bruker de ikke sprit - mye sykdom blandt de ansatte.

Kanskje det har en sammenheng? Vet ikke jeg....

Skrevet

på jobb bruker jeg det og syns også det er kjekt å ha det med på tur! bruker det sjelden hjemme men det hender feks ved omgangssyke...

Skrevet

Jeg gjør det ikke, kun når det er spysjuke/omgangssjuke i hus;)

Skrevet

På jobb: JA!(Vasker på et sjukehus)

Hjemme: Nei. Og..det er et år siden jeg var syk.

Skrevet

Nei, så hysterisk er jeg ikke.. Her i gården er såpe og vann mer enn got nok gitt :)

Skrevet

Hjemme så holder det med vanlig varmt vann og såpe for å drepe bakterier, det er jo ikke akkurat noe krav om at man skal være steril på hendene i heimen.

Det dreper jo forøvrig huden også.

Skrevet

Jeg holder meg stort sett til såpe og vann, jeg.

Men jeg har en sånn flaske med antibakteriell gelé, som jeg har i stelleveska i tilfelle rottefella... Brukes etter bleieskift på steder hvor det er vanskelig å få vaska hendene etterpå (fly o.l), og hvis vi blir syke.

Skrevet

På jobb ja, åffkårs.

Har en liten flaske hjemme også, men den brukes kun på tur når vaskamulighetere er begrenset. Og som jeg faktisk har med meg på byen for fyfan noen av de dassa ser ikke ut, gud vet hva som er på håndtak ol der.

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Vann og såpe holder i massevis.

Skrevet

På jobb/skulesammenheng: JA

Har med i veska,i tilfelle eg må på offentlig toalett.

Heime: nei, ser ikkje nødvendigheten.

Skrevet

ja. på jobb aldri ellers. Bortsett fra whitesprite når jeg maler:)

Skrevet

Ja på jobb..

Ikke hjemme..

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Hvorfor skulle jeg det? Overlever nok uten og.

Skrevet

Det er ikkje nødvendig i det daglige. Ein SKAL ha bakteriar på huda, den er faktisk dekt av gode bakteriar, og dei må vere der slik at dei dårlige bakteriane ikkje får innpass:)

Men eg brukar sprit til å vaske hendene med, om vi har omgangssjuke i hus:)

Ellers så er det jo blitt vanlig på sjukehus osv, å vaske med sprit, då dette er mildare mot hendene ved gjentekne handvask, enn såpe:) Men her er det jo fordi der er mange potensielt farlige bakteriar og mikrober, og ein skal ikkje overføre dei mellom pasientar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...