nussie Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 I dag fikk jeg kjolen jeg bestilte på mamastore.se Kjolen var kjempe fin den:) Men herregud å dyr den ble tilslutt da(i forhold til utgangspunktet..) Kjolen kostet 399 kr,pluss 250 kr i frakt(vannvittig fraktpris på en lett kjole..),altså 649 kr betalte jeg på nettet! Så da jeg skulle hente pakka på posten i dag,måtte jeg jo betale 235 kr i fortolloingsavg og mva! Så alt i alt kom kjolen som i utgangspunktet kostet 399 kr,på 849 kr,altså mer enn det dobbelte!!! Syntes det var ganske rått jeg da..
<3 coccinelle Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Det var helt vilt! Bestilte akkurat to hettegensere fra USA (WESC til ungdommer i huset) for 750 kr til sammen. Her koster genserene 899 og 999! Det ble 250 kr i frakt. Altså 1000 kr i alt.Trodde helt sikkert det ble toll osv men fikk pakken levert på døra tre dager etter at den var sendt fra USA. Hurra for DHL - posten trenger konkurranse....
nussie Skrevet 18. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2008 Oi det hørtes jo ut som kjempe service da!! Og det fra USA..mens jeg bestilte fra Sverige..hmm,noe som ikke stemmer helt gitt... Godt du ble fornøyd:) Posten er jo helt vannvittig!!
<3 coccinelle Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Skjønner ikke helt at det kunne bli så mye i toll og MVA når kjolen koster bare 399,- Mva er vel 25 %. Toll skal da ikke være så mye? De kan da ikke ta toll av frakten. Kan ikke reglene så godt men. Forstår ikke helt hvorfor vi skal betale ekstra mva heller. Det regnes vel mva i det landet man bestiller fra. Vi betaler jo på en måte mva to ganger da til begge land???
<3 coccinelle Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Det er forresten sak på dette i VG i dag http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=514098 Grensen på 200 Kr er visst ikke endret på 33 år....
nussie Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 ikke sant..ganske sprøtt!! trodde liksom jeg bare skulle hente pakka jeg da og at alt liksom var betalt ferdig.. 97 kr kostet fortolligsavg og 138 kr i mva på dette.. skal lese det i vg ja.takk for tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå