Gå til innhold

Prevensjon og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål:

Dere som fullammer, bruker dere prevensjon? Eller satser dere på at det skal gå bra?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg fullammer og lille nurket er nå 6 uker... det er derfor snart tid for sengekos igjen!!:)

Har ikke fått mensen tilbake. Lurer på om jeg skal begynne med prevensjon eller vente til mensen kommer... å så begynne.

Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

Jeg tror så lenge du fullammer er det nok en stund til du får igjen mensen. Jeg sluttet å amme da snuppa var 5,5 mnd, og fikk mensen igjen da hun var 6 mnd. (siste mnd fullammet jeg ikke)

Men tror ikke du skal gå ut i fra at fullamming er god nok prevensjon. Om du ikke vil bli gravid igjen med det første, ville jeg begynnt på prevansjon:)Har du vært på etterkontroll (deg selv) hos legen enda? Der vil det med prevensjon bli tatt opp, du får sikkert noen svar der:):):)

Skrevet

Hvis du ikke har planer om to tette må du begynne med prevensjon før du har sex igjen. Hvis ikke kan det hende at du ikke får igjen mensen før etter neste fødsel.... Husk at eggløsning kommer et par uker før du får mensen! Dette gjelder også første mens etter fødsel.

Vil du vite mer om hva du kan velge av prevensjon kan du jo søke på forumet her og lese hva som står i andre innlegg.

Skrevet

3 av 100 blir gravide når de fullammer..

Om du vil satse på at du ikke er en av de 3 gjør du det ;)

Skrevet

jeg tenkte å etterhvert få inn spiral jeg da, uten hormoner, da jeg ikke tåler hormoner. frister ikke med en til akkurat nå, hehe, så da skal jeg heller sikre meg å ha prevensjon hver gang, om enn det blir kondom:P brukte ikke noe før, og det endre jo opp i tuppelura nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...