Gå til innhold

stor baby... SF mål på 39 cm


april08baby

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag. 6 dager til termin. Jeg har vært stor hele veien og ikke vært i tvil om at det blir en gutt over 4 kg. Det skal nok gå bra for førstemann veide 4300g. Men... i dag var SF målet 39 cm!! Så nå har jeg fått time til ultralyd neste tirsdag for å sjekke størrelse. Jeg har gått og håpt på at det skulle skje noe her i helga, men nå er jeg litt redd for at det skal skje noe før de får sjekket størrelsen på babyen.. (murrer og verker i kroppen) Tenk om fødselen begynner og jeg ender opp med å måtte føde en baby på over 5 kg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Babyen trenger nødvendigvis ikke være så stor.. Var 39 cm på SF-målet i uke 39, og var på ultralyd ei uke seinere (5 dager siden) av andre årsaker.. Da fant de ut at min gutt antagelig ikke er stort større enn 3300 gram.. Men jeg har mye fostervann, da...

 

Hadde også SF-mål på 39 på førstemann (jente). Va på overtidskontroll med henne 2 ganger, og den første fikk jeg beskjed om at hun veide ca 4400 gr, og neste gang 3800 gr. Ble derfor satt igang, og fødte ei lita jente på 3200 gr.. Så en skal aldri være for sikker på de måla de tar på ultralyden heller...

 

Lykke til, i allefall!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå også over kurven gjennom hele svangerskapet, og i begynnelsen mente jordmor at det var fordi det var så kort tid siden forrige svangerskap, etterhvert antok hun at det kunne være mye fostervann og på siste kontrollen spurte jeg om hun trodde ungen var stor, og det kunne jeg regne med at han var fikk jeg til svar.

 

Dagen etter fødte jeg en gutt på 5340 g og 58 cm med hodeomkrets på 38, og vet du hva, det var en fin fødsel!

 

Hadde ingen bedøvelse, men fikk selv bestemme hvilke fødestillinger jeg ville bruke, dette og det at jeg fokuserte på fødselen og ikke smertene, og at jeg ikke var redd underveis gjorde fødselen til en fin opplevelse.

 

Syntes det var mye værre å få ut førstemann som var 3090g og 47 cm...

 

Ønsker deg lykke til, og så skal du se at dette går nok helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...