mastermind Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Noen som har en god oppskrift på cookies? Har så lyst på en skikkelig god oppskrift på hjemmelagde cookies. Den må vere goooood altså!!!
Berta_78 Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Først: 5,3 dl hvetemel 1 ts bakepulver bittelitt salt i en stor bolle. Så: 1,5 dl hvitt sukker, 1,5 dl brunt sukker 250 g romtemperert smør røres godt sammen. Slå så inn 2 romtempererte egg. Rør så det bløte inn i det tørre, og tilsett: 150 - 250 g grovhakket mørk, søt sjokolade (gjerne vanlig dronning kokesjokolade) og evnt. 150 g hakkede hasselnøtter (jeg liker bedre uten) Lag cookies - 1 stor spiseskje deig per stykk på brett med bakepapir. Slå litt på dem på brettet, men de blir flatere i steking pga alt smøret som smelter. Du får garantert færre cookies enn du tenkte fordi deigen er så god :-) Stek på 190 grader i 15-20 minutter. De er ganske bløte når du tar dem ut av ovnen, men stivner raskt mens de kjøles. Nå må jeg også lage cookies...
happygilmore Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Disse lagde jeg i går og hadde med på skolen i dag, de var virkelig himmelske! Fikk mye skryt for dem, og nå er det tomt http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/lokalen_pa_nett/1.223584
Snart2Jente+guttharfødt Skrevet 19. april 2008 #4 Skrevet 19. april 2008 Berre et tips: cookies kan bli like gode med mindre (eller uten) smør, og mindre sukker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå