Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jenta vår er 4 uker , har fullamma til nå. Men den siste uka har ho vært så urolig og sinna på kvelden. Bare skreket. Tror det er fordi jeg har hatt lite melk på kvelden. Så har prøvd å pumpe ofte for at det skal komme mer melk og da har vi også litt ekstra og gi i flaske på kvelden. Igår hadde jeg ikke pumpet noe og ho bare skrek. Til slutt kjørte jeg og kjøpte nan1 og ga ho. Da roet ho seg. Vet at det er litt nederlag men aner ikke hva jeg skal gjøre... er det mulig jeg mister melka så tidlig? Prøvde å ringe helsestasjon men selvfølgelig ingen helsesøstre på jobb før på mandag.Kan jeg gi ho litt nan1 på kvelden de dagene jeg ikke har fått pumpet? Tror uansett ikke jeg får pumpet nok hver dag til å mette ho hver kveld. Virker som om kroppen min produserer mindre og mindre melk?
Husmor i jobb j08 + spire :) Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Jeg mistet melka etter 4 uker, ble bare mindre og mindre.. Begynte med mme og pumpet meg ofte for å få opp prod. men fikk ikke nok.. Bare gi Nan på kvelden, bedre det enn at hun går sulten. Så kan du jo prøve å få opp prod.
line_n & sara Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 vi har tydd til en flaske hver kveld, siden (ca) 1,5 mnd. det er ganske vanlig å ha lite melk på kvelden, og det er mange som gir flaske. da blir kvelden litt roligere, du får gjort annet enn å amme en sint og sulten baby, og babyen sovner lettere, og det er lengre til neste måltid! jeg bruker å pumpe litt før jeg går å legger meg, så produksjonen ikke går ned, men klarer ikke å pumpe ut nok til et måltid. det er heller ikke så farlig, mme er jo greit, det! du produserer nok ikke mindre melk, det er mer sannsynlig at jenta di har et økedøgn (som dessuten kan vare lenger enn et døgn) det tilpasser produksjonen din. det kan alikevell hende du renger den ekstra flaska på kvelden, da..og det er faktisk ikke så ille, mange sliter med at babyen ikke tar flaske, for de introduserer den for seint, når barnet er flere mnd, og da har vi en klar fordel, siden våre barn har tatt flaska bestandig! for oss funker flaska også som en del av leggerutinen, på sengekanten får sara først tran, så dytter vi inn flaska med en gang etterpå, og legger henne med en gang den er tom, etter en rap, selvsagt!
kokosyklus Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 kan hende du er sliten og stresset... det samme skjedde meg på den tiden. Og det samme har skjedd nå denne uka, puppene mine er redusert til to filler som henger og slenger. Drikk masse vann, prøv å slappe av så mye du kan, gjør kun det mest nødvenige hjemme og drikk litt ammete. Legge ungen din til puppen oftere enn hun ber om, så går det gradvis oppover igjen:)' Samtidig må jeg nevne at på kvelden produserer du mer av den feite melka, ikke tørstedrikk melka, slik at det kan virke som om du har mindre melk fordi puppene dine ikke er like fulle som på dagtid. jeg trodde jeg gikk tom på kvelden før jeg leste dette i spebarnmsbaoka vi fikk utdelt på sykehuset. Eller du kan lese det på ammehjelpen.no Det er ikke sikkert det er nødvendig å gi nan, bare amm ofte. I den perioden du er i nå ammet jeg nesten konstant fra 18-23... Hun sutret og søkte, jeg gråt og gråt og trodde jeg var helt tom. babyen spiser seg opp til natta. Til slutt ville hun ikke ha mer og da sovnet hun, mett og tilfreds det går seg til om noen uker, det er ikke sikkert du er i ferd med å miste den.
kokosyklus Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 jenta mi er 2,5 mnd nå og i dag har jeg jobbet for å få opp produksjonen igjne. På meg har det en klar sammenheng med hvos sliten jeg er. Ikke sikkert at det samme skejr med deg da. Og hvis det fungerer greit å gi nan en gang på kveldstid, skader det jo ikke:) jeg leste at det ikke var nødvendig, men til gjengjeld satt jeg jo å ammet i TIMESVIS, slik at du bør nesten avgjøre selv om det er nødvenig. NAN er like bra , kanskje bedre enn å sitte pal hele kvelden i noen dager:)
Tulletutta Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Leste ein plass at det egentlig ikkje gjekk ann å miste melka( vet ikkje heilt om eg trur på det altså). Men eg har gitt mi gutt MME hver kveld siden han var vel 1-2 mnd eller sånn, har prøvd å kutte det ut nokon ganger, men det har berre ikkje gått. Han forbinner den flaska med kveldskosen med pappaen og blir så sur om han ikkje får den. Men eg var nøye med i starten at det var kun pappaen eller andre som gav flaska og ikkje meg(kun i nøden), sånn at han ikkje forbant meg med flaske kun pupp, sikkert lurt det der!!
2hærligegutter Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg tror heller ikke du mister melka. Jeg har det på samme måte hver eneste kveld, han henger i puppene hele kvelden. det er dager han kan spise ordentlig fra begge brystene, men 5 min etterpå er han sulten igjen, og det er for kort tid for meg å produsere på nytt så da lager jeg litt mme ( 30-60 ml), så får han litt mer pupp senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå