Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg møter de i virkeligheten,men ikke her iallfall.. Ingen her som har tenkt å la barnet få godteri og brus en gang i uken? Ingen som har tenkt å kanskje ta med ungen på Peppes eller Mcdonalds? Virker jo som om alt er "ulovlig" her inne.. Jeg har nettopp kommet inn hit,men jeg blir litt lei meg jeg.. Når en 1 åring ikke skal få kake eller noe søtt på sin egen bursdag.. At folk lar sine 3 mnd gamle babyer skrike seg i søvn,og at mange klikker når noen velger å gi barnet sitt fast føde før 4 mnd.. Er så rart,for alle venninnene mine er stikk motsatt av "normalen" her inne tydligvis...
petite fleur Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 He he, de fleste vil nok karakterisere seg selv som normale da ;-) Men av de eksemplene du nevner, kan jeg jo forstå at du stusser litt - synes litt kake på ettårsdagen og en tur på Peppes o.l. i ny og ne er helt greit jeg da, og jeg lar aldri ungen min gråte, punktum. Sutre ja, gråte, nei ;-) Når det gjelder mat før fylte 4 mndr - jeg ville ikke gjort det, men klikker ikke på folk som gjør det. JEG synes selv at jeg er "normal", og bryr meg egentlig fint lite hva andre mener om meg når det gjelder overnevnte eksempler ;-)
Knøttefrøken Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Jeg vil vel si at jeg er normal. Ungen min kommer til å få kake på bursdagen sin, men ikke godterier 1 gang i uka når han er så liten. Har tenkt å vente med lørdagsgodt og brus, da jeg synes det er unødvendig å gi til så små barn. Jeg har vært så "gal" at jeg har gitt banan til min baby før han var 4 mnd. Ser ikke noe galt i det.Har også så smått begynt å introdusere grøt for han, i en alder av 3 mnd 3 uker....JAIKS *flire*
dårlig ånde Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 hva er det med deg´a? som følge av anonymiteten her inne (og da mener jeg både anonymknappen og anonymiteten man faktisk uansett har pga et såkalt nick) så tillater man seg å slippe løs sine mer ekstreme sider her inne, enn ute i virkeligheten. tipper ikke du sitter på united bakeries sammen med de normale venninnene dine og roper ut hvor unormale alle andre er som har andre oppfatninger enn deg. kom deg ut i sola istedet da hvis alt du skal gjøre er å være frekk.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Er jeg frekk? Hmm.. Det synes ikke jeg da,jeg lurer virkelig! Og jeg har faktisk vært å gått lang tur i sola i dag... Følte du deg truffet siden du bjeffer så fælt? Slå opp ordet frekk er du snill,det er tydeligvis fremmedord for deg.. HI
Mikkemafian Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Selvfølgelig finnes det normale mødre her inne!!! Jeg betegner meg som normal mor, ja.. Men jeg gidder ikke å gå inn på alle debattene som er helt usaklige, og dem er det mange av. Tror på en mellomting av det meste, stoler på instinktene mine og vurderer råd fra fagfolk. Sikkert noen som mener at jeg er på bærtur, men det får de lov til....
Dunder Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Vet ikke om jeg er normal, men jeg pleier ikke engasjere meg i diskusjoner om kake til barn, grøt ved 3 mnd.s alder, forovervendt sete, middag på mcdonald's, bruk av våtservietter, la 12-åring passe babyen en time osv. rett og slett fordi jeg ikke har noen mening om disse sakene! Det er jo bare de som har en mening om disse trivialitetene som skriver inn på de innleggene så de blir jo ikke representative for den gemene hop.
dårlig ånde Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 nei, "frekk" er ikke fremmedord for meg, jeg er helt norsk. mente bare at folk her inne går kanskje litt lengere i å fronte meningene sine enn de gjør ute i virkeligheten, og at folk som er normale til vanlig kanskje fremstår som helt hysteriske her inne. og så er det kanskje noen som tøffer seg ekstra. er et helt vanlig fenomen, "multiple cyber-personalities" etc.Det hele er jo ganske uskyldig da, krangler om kake og ikke kake, er banan giftig før 6mnd alder og så videre, ihvertfall i forhold til dem som bruker nettet til å lure til seg sex av mindreårige eller andre ting, så ja jeg ble litt sur over at du kalte meg unormal. litt lite tolerant, en smule frekt ja. jeg holder på det. men når vi er inne på språk og tolkninger av det så må jeg legge til at jeg ikke mente helt bokstavelig at du skulle "komme deg ut", men at det å sitte her inne faktisk er helt frivillig, så hvis man ikke liker folka her inne, så kan man bare gå et annet sted. det jeg kanskje synes er litt unormalt,eller svært forskjellig fra meg da (jeg er jo tydeligvis unormal) er folk som har flere nick og fører lange krangler med seg selv her inne om banan ikke banan osv. noen ganger blir sånne avslørt, og det er like festlig hver gang.
Psyche Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Min 3,5 åring får godteri på lørdager. Brus til middag og barne tv lørdag og søndag. Det kommer minsta også til å få når hun blir eldre. 17.mai er hun 11 mnd, da kommer hun sikkert til å få smake litt saftis. Begge to detter og slår seg innimellom, de spiser sand og stein og grus når vi er ute og leiker........de får blåkuler og skrubbsår. Begge to begynte med grøt når de var fire mnd. De blir ikke underholdt hele tiden, de må leke en del for seg selv. Jeg sluttet å amme eldstemann når han var 6 mnd, og jeg tenker ikke på det som noe trist og sårt..jeg tenker påd et som en avgjørelse jeg tok for at ungen skulle få i seg mat. Jeg ser på meg selv som relativt normal og oppegående. Ganske avslappet..det blir nok folk av mine unger også ;-)
Trine_80 Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Hehe, Ja, jeg får da inderlig håpe det! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 ...Nei, det finnes ingen normale mødre her inne.. Trist, ikke sant...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Ja, vi som er her inne er freaky-friday mødrene rundt om i landet som samles for å slippe ut litt galskap på hverandre. Utad er vi ultra-konservative, udømmende og fantastiske mødre.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 At dere gidder å krangle om dette.... ufattelig... like ufattelig at jeg faktisk gidder å kommentere dette.. Men slik er verden på nettet der vi skjuler oss bak nick og "anonym"
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Jeg skrev at jeg ikke ville gi ham bløtkake eller andre kremkaker, fordi vi har melkeallergi i familien.. Get a life! Hovedinnlegger av tråden der jeg spør etter tips til hva jeg kan servere, nettopp fordi bursdagsbarnet selv også skal få smake.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Helt enig med deg Begynte med grøt når mini var 4 mnd jeg. Begynte også med mme når han var rundt 5mnd, fordi jeg var lei av at han hele tiden skulle være så avhengig av meg. Å pumping syntes jeg bare var ett slit.....dessuten, så liker han flaska bedre enn puppen! Han er 7mnd, å har allerede fått smakt på gulrotkake, farris, bitte litt pepsimax, brødskive, vafle, ost og masse annet. Har ikke tenkt at når han blir større så skal han få lørdagsgodt og selvfølgelig skal han få kake på sin egen ettårsdag!! Jeg er verken hysterisk med støv, bakterier o.l. Sluttet å koke smokker, tåteflaskene o.l. da han var 5-6mnd, å han lever da fortsatt. Har aldri vært syk og har sovet hele natten fra han var 3uker, så tror jeg er en bra mamma for det Gjør det jeg føler for å gjøre, ikke det andre sier at jeg må gjøre. Men hører jo seff på råd fra andre, men velger selv om jeg vil utføre di
mamma&urokråka Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 Vet ikke om jeg er "normal" eller ikke. Er ikke noe jeg er så opptatt av å være egentlig. Samma det.. Syns det er greit å begynne med annen mat ved 4 mnd, men en ting jeg ikke skjønner er at noen vil lære ungene sine å like godteri. Jeg kommer til å gi gutten min det når han spør hva det er og om han kan smake (og da mener jeg også hvis han, før han kan snakke ordentlig, gir tegn til at han har lyst å prøve). Gidder ikke å lære ungen min å like noe som kroppen hans egentlig ikke trenger. Mange unger koser seg like mye med f.eks frukt som godteri.. Syns det er helt greit å spise på peppes eller mcdonalds innimellom jeg, så lenge det ikke blir hver dag..
Galskapens overhode Skrevet 18. april 2008 #19 Skrevet 18. april 2008 anser meg selv som normal Føler selv det er mye hysteri her inne.. man får selv velge hva man vil følge Selvsagt er det masse anbefalinger som er anbefalt og som jeg forstår.. men jeg klarer ikek følge alle..
Nusse_83 Skrevet 18. april 2008 #20 Skrevet 18. april 2008 føler meg som normal ja:) har jo noen regler jeg kommer til å følge når dt gjelder mat til tulla, men dette er blandt annet matvarer eller drikke som inneholder stoffer som kan skade henne. Som blandt annet natriumbenzonat(kan virke veksthemmende på barn under tre år) som man finner i feks lettbrus. (man finner det jo i mange andre matvarer også men kan ikke holde henne unna alt) Ellers har hun fått smake på både sjokolade og is og kake, hun er 8.5 mnd. Hun fikk forresten en cheesedoodels her om dagen, tok et bit og lo masse. Tydelig gøy at den knaste
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #21 Skrevet 18. april 2008 Jeg er absolutt IKKE normal!! Jeg er nemlig en unormalt flink mamma. Jeg har et unormalt vakre barn. Jeg er unormalt vakker selv. Jeg er unormalt flink til å gi barna mine sunde matvarer og drikke Jeg er unormalt flink til å gi barna søtasker ved enkelte anledninger. Jeg er unormalt flink til å la barna skrike seg i søvn når det er eneste mulighet for at de skal få sove den kvelden. Jeg er en unormalt flink ammer. Jeg er unormalt flink til å kle barnet mitt riktig. Jeg er unormalt flink til aldri å gjøre noe feil ever. osv, osv... Jeg er nemlig unormalt perfekt;o)
*H* Skrevet 18. april 2008 #22 Skrevet 18. april 2008 enig!kommer nok ikke til å ha saft/ brus på tåteflaske til a, men kake i selskap, desserter etc må jo være lov! mcdonalds en gang i blant også. er jo greit å få et "normalt" forhold til mat, og ikke dytte så strengt innpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå