Gjest Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Urk, jeg har gått masse til kiropraktor pga bekkenlåsning, men lurer litt på om det har forplanta seg litt oppover i nakke og skuldre. Jeg vil ha massasje!! Hvor kan man gå og få god massasje når man er gravid?
Gjest stockholms tjej Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 jeg har hørt at man ikke ska ta massaje når man er gravid,for det kan sette i gang fødsel... men er ikke 100% sikker
La vita è bella <3 Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Man skal iallfall ikke få massasje på korsryggen eller bak på foten (helen?), for det har tilknytning til livmora. men sånn nakke-/skuldermassasje må vel gå greit, det er jo bare godt:)
La vita è bella <3 Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Her står det litt, mest om hjemmemassasje, men det er jo koselig d;) http://www.snartmamma.com/index.php/Diverse/Massasje.html
*min lille sin!* Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 hei ! jeg fikk rekvisisjonslapp fra legen å jeg dro til en fysioterapaut.. helt fantastisk!
marien - FØDEKLAR! Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg går selv tre ganger i uka til behandling av nakke/skuldre hos fysioterapeut. Ligger på varme i en halvtimes tid, og derretter massasje.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 nå må dere slutte med dette at massasje er farlig eller kan sette i gang fødsel for d kan det ALDELES ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! er hudpleier og massør selv å jeg kan med sikkerhet si at massasje ikke er farlig. verken i korsryggen eller under føttene. dette fordi at d ikke har noen som helt på virkning på mormunnen! som massør treffer man ikke di bitte små punktene som KUN en akupunktur nål kan treffe . å når man tar akupunktur for å modne mormunnen må mormunnen være klar for dette også. så nyt massasje jenter.
Mamman til Ovedie Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Det eneste man må være obs på med massasje når men er gravid er at det kan være forferdelig ubehagelig å ligge å mage å få massasje. Det er da ikke sikkert massasjen virker som den skal da om man ikke ligger godt.. Det andre man må passe på er om man da får/ bruker eteriske oljer som i aromaterapi.. DEt kan være direkte farlig da det finnen en rekke oljer som virker direkte abortfremkallende.. ELLERS.. nyt massaje.. DEt beroliger både deg og barnet :-) "Hudpleier og aromaterapaut"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå