Gå til innhold

Jeg trenger EN time for meg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemmemamma for min sønn på snart 2 år, og gravid med nr 2. Vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt det, men jeg er rett og slett utslitt av å ikke ha noen hjelp med gutten vår. Samboeren min jobber, og når han er hjemme holder han på med diverse prosjekter på huset (pusser opp). Så det er ikke det at han bare sitter på ræva.

Jeg er sammen med gutten vår 24/7, av eget ønske. Ja, selvsagt har vi venner og familie, men jeg tar jo med ham når vi er borte, så da går det mye ut på det samme. Skulle så gjerne ønske at pappaen hans en dag sa: ta deg en tur ut, så skal jeg passe ham i kveld. Eller: Gå og ta deg en langt, varmt bad, så tar jeg ham med ut en stund.

Jeg føler at jeg går på veggen snart, trenger en liten stund uten sønnen min, bare for meg selv. Og snart kommer en baby til.... Hvordan skal jeg få forklart dette til samboer? Det var mitt eget valg å være hjemme med barna, det ønsker jeg fortsatt, hadde bare ikke trodd at det skulle være kun meg og barna FOREVER, hver eneste dag, time og minutt...

Gutten vår begynner i barnehage til høsten (60%). Men før det sitter jeg her og ønsker meg et minutt for meg selv. Besteforeldrene er ikke i nærheten.

Kanskje jeg bare føler at jeg blir sprø fordi gutten har vært syk i flere dager, og vi ikke har kunnet være ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver.

Mitt forslag er: Bare spør samboeren din om det er ok at du tar en tur ut alene et par timer, eller et bad, eller en lur. Si at du trenger litt tid for deg selv, at du er litt sliten. Sånn er det bare av og til...

Tror ofte mannfolk ikke tenker at vi har slike behov, og da må vi jo bare si fra. De er ikke tankelesere vettu..

Lykke til!

Skrevet

Tror faktisk du må sette litt krav til din kjære... Hvis du har hatt sønnen 24/7 siden han ble født, såer han jo vant til at du ordner opp. Selv om det er oppussing på gang, så er det ikke bra at du tar alt ansvaret. Hvordan skal det da bli når det kommer 2?? Ta en prat med ham om det du...

Skrevet

Kjenner meg igjen i ditt innlegg. Tror det er viktig og senke krava litt og ta en "pause" med oppussingen. Det går jo ingen sted. Har selv et gammelt hus og det har stått på stedet hvil i flere perioder etter vi fikk barn. Sånn er det bare. Viktig at du har litt energi til den nye babyen kommer, da blir det ganske så hektisk...

Lykke til.

Skrevet

Jeg har et barn på 8 år, er hjemme med sønnen på 18 mnd og gravid med nr 3.. Samboer er borte 3 kvelder i uka (han jobber en kveld, trener fotball en kveld og en kveld med kamp) så jeg er alene hele dagen og kvelden de dagene.. Jeg blir også veldig sliten og lei av å aldri ha litt tid for meg selv.. Men jeg sier rett og slett bare "jeg tar en tur ut når du kommer hjem, trenger å være litt uten barn" Han kan prøve seg å bli sur, han har jo sine to frikvelder hver uke..

Tror ikke mannen din har noe imot å legge fra seg oppussingen en kveld slik at mor kan ta en tur ut, og på den måten unngå å bli sprø ;)

Vi elsker barna våre alle mann, men vi må få litt tid til å puste ut litt innimellom også:) Hvorfor ikke få barnevakt en kveld/natt og ta en tur ut sammen? Gå på kino og spis en deilig middag ute?? Alle fortjener litt fri, og da kan dere pleie forholdet samtidig :=

Skrevet

Du kan ikke vente til mannen din tilbyr seg å ta ungen så du kan ta deg en tur.... Vet han i det hele tatt at du har sånne behov, ikke alltid disse mennene tenker lenger enn nesa rekker. Du har faktisk selv et ansvar for å fortelle han om dine behov og øsnker.

Hvis han blir sur og setter seg på bakbeina fordi du vil ha noen timer for deg selv av og til har du definitivt valgt feil mann å få barn med, men jeg tipper han vil vise forståelse for at du trenger litt egentid. I kveld spør du hvilken dag neste uke det passer best at han tar ungen etter middag så du kan ta deg en luftetur ut av huset alene, så får han en myk start på dine "krav"

Her i huset er lørdags formiddag "min". Da står gubben opp med ungene, jeg kan sove lenge, bruke lang tid på badet osv. Etter det tar jeg alltid en tur ut av huset, på kjøpesenter, på biblioteket, en tur i skogen, et eller annet, helt alene... Det er deilig! Mannen koser seg også den morgenen/formiddagen, han spiser frokost med ungene, ser tegnefilm, spiller ludo, bader med dem og koser seg. Når jeg er hjemme igjen har hele familien ettermiddagen og kvelden sammen :-) Anbefales!

Skrevet

Når jeg trenger litt tid alene så sier jeg at jeg skal ut en tur eller at ta med deg ungen og reis bort et sted. Nå er det ikke noe stort problem for meg siden jeg går hjemme med bl og lillegutt går i bhg om dagene, men innimellom må jeg ut av huset ellers blir jeg gal. Og da sier jeg i fra om det. Jeg mener at vi er to om ansvaret og da deler man på det. Det har gubben fått høre helt siden lillegutt lå i magen at barnet også er hans ansvar og at han ikke kan gjøre som ahn vil lenger at han også skal ta del i alt som har med guttungen og gjøre. Møter og samtaler i bhg og skole etterhvert og følge opp i fritidsaktiviteter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...