Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ny termin på ul fikk da 7 sep. Jeg har regelsmessig mens og eggløsning. Og hadde siste mens første dag 9 des. Og eggløsning rundt 20-23 des. Jordmor på kk bergen mente at barnet ble unnfanget det 12 des hadde mens da. Og mannen ble bekymret for at barnet ikke var hans da jeg hadde vært på julebord 7 des. Og han er veldig sjalu da jeg har fått en beiler på jobb. Det er ikke gjensidig men mannen min tenkler allltid det værste. Hallo sier jeg da , hvorfor være utro og risikere å miste noe så fanastisk som han.

Jeg hvet når jeg hadde mens og når jeg ca hadde eggløsning. Og hvet når jeg hadde sex med min mann og ikke noen andre. Hadde sex 19-25 des. For å rekke eggløsning. Venter nå gutt, men har fått ul termin som ikke stemmer overens med min egen og legens termin.

Flott å se barnet på ul, men med de forskjellige målene til fosteret så kan det føre til forvirring hos den enkelte. Jeg vet hva jeg har gjort og ikke.

Noen andre med lignende erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er frustrert, men slik jeg ser det er det ikke uvanlig å få flyttet terminen. Ei jeg kjenner fikk flyttet terminen tre uker, og ei annen fikk flyttet den to uker. Barnet til sistnevnte ble i følge jordmor unnfanget mens mannen hennes var på en to ukers forretningsreise. Så de tar feil ja.

Jeg skjønner meg heller ikke på dette med termin, men de må jo ha tallene fra et sted. I uke 17 f.eks er fosterets fulle lengde 17 cm og CRL er 12 cm. Forskerne må jo ha kommet frem til disse tallene på en eller annen måte, antageligvis ved å måle x antall foster i uke 17 og tatt gjennomsnittet av det.

Når man er på ultralyd, måler jordmor lengden på fosteret 3 (?) ganger, og tar gjenomsnittet av disse målene det når hun finner alderen. Alt er med andre ord gjennomsnitt. Og det er jo gjerne slik at de aller færreset er akkurat på gjennomsnittet, men de aller fleste er rundt gjennomsnittet. Derfor er det jo umulig å si med hundre prosent sikkerhet. Det er jo også sik at teknologien ikke er til å stole på. ;)

Synes forresten det er dårig gjort av din mann å beskylde deg for å være utro! Han bør da støtte sin kjære kone når hun er gravid.Men er vel ikke lett for ham heller dette.

Vet ikke om dette hjalp så mye, men håper ting ordner seg for deg. Du vet jo når du ble graid, så får jordmoren bare mene hva hun vil.

Lykke til! =)

Skrevet

Jeg fikk flyttet min termin med 5 uker tidligere etter UL...! Hadde først 10.sept etter legens utregning fra min siste mens, men ble flytt til 5. august etter UL. Jordmor sa det ikke var uvanlig å ha en bødningsperiode i løpet av første mnd, og mange "hopper" derfor gjerne en mnd etter UL.(i mitt tilfelle må da ha hatt 2)

De kan heller ikke bekrefte akkurat når unnfangelsen fant sted, men finner en ca.-dato da fosteret KAN vokse litt fortere/saktere enn flertallet vanligvis frem til uke 18. Etter det vokser de mer ugjevnt fra foster til foster, og det blir derfor vanskligere å bestemme termin etter uke18. Hjalp kanskje ikke noe dette, men tenkte jeg fikk slenge meg innom da jeg selv har blitt flytt 5 uker etter UL... :)

Skrevet

Mitt forje svangerskap hadde jeg mens termin 9.sept. på ultralyd fikk jeg ny termin 27.sept Men jeg fødte den 09.09( 3450 g og 51 cm) var helt nøyaktig ved første svangerskapet også, på min egen termin.

Du får bare vente å se.

Skrevet

HI her . Jeg takker for svar . Synes selv at dette er dumt. At noen kan bli utsatt for slike bekymringer, forstår mannen min ang utroskap. Da han vet at en på jobben min har lagt seg veldig etter meg. Og jeg har gitt mannen bekjed på at det var godt å få posetiv oppmerksomhet i en tid jeg følte mannen min hadde "glemt meg". Men hadde aldri tatt det skrittt å være utro.

Men mannen må nå skerpe seg!! Nå trenger jeg hans støtte.

Jeg beholder min termin som er 16 sep, selv om jeg sikkert føder før. Har gjordt det med de to forrige. De kom 9- 10 dager før menstermin.

Og 4-5 dager før ultermin.

Lykke til alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...