Gå til innhold

Hvis man glemmer en p-pille...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid tar det før kroppen evt starter en eggeløsning?

Står i pakningsvedlegget at hvis en glemmer en pille kan virkningen være nedsatt, og jo flere en glemmer jo større sjanse er det for at virkningen er nedsatt. Synes det ble veldig diffust, høres jo ut som muligheten for å få en eggeløsning etter en glemt pille er veldig lite sannsynlig. Hvis det tar et par dager før eggeløsningen skjer har man jo allerede tatt nye piller og burde ikke det stoppe prosessen?

Noen som veit hvordan dette fungerer? Greit nok at en bare kan bruke tilleggsprevansjon et ukes tid, men jeg er nysgjerrig, og dessuten glemte jeg pilla mi i forrigårs ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg glemte å ta pilla mi på onsdag, tok den torsdag innen 24 timer etter siste. Eggløsningen kan ta lang tid før kommer igang etter p-pillebruk, man får jo først "mensen" i de pillefrie periodene uansett.

Har da glemt piller en dag her og der, men har aldri vært noe problem så lenge jeg har tatt den innen 24 timer!

Skrevet

Har du glemt en p-pille,er du ikke sikret den perioden,du kan da få eggløsning. Jo,flere du glemmer jo større en sjangsen for at eggløsningen kommer,men en glemt pille kan være nok. Så hvis du ikke ønsker å ha en liten nå,må du nok finne andre metoder å beskytte deg på til du får mensen igjen.

Skrevet

Søstera mi ble gravid da hu var syk og kasta opp p-pilla. Og det var bare en eneste dag! Det eneste du kan gjøre om du har latt være å ta en p-pille er å bruke kondom til neste mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...