Nivea30 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Eller klarer man seg fint uten? Og er det nødvendig å vaske nyinnkjøpte tisselaken? Var voldsom plastikklukt av de, vet ikke om det forsvinner etter vask, eller...
Bomsedeisi Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Nei jeg bruker ikke overmadrass til babyen, det er ikke nødvendig (spørr du meg). De ligger godt på det meste siden de er så lett. Jeg har vasket mine tisselaken og lukten har blitt mye bedre.
Nivea30 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2008 Flott, var det jeg tenkte også. Men litt greit å høre andres erfaringer:) Er jo nok å bruke pengene på også om man skal kjøpe ting som ikke er helt nødvendig og.
2 Gullunger Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Jeg vasker tisselakene før de tas i bruk. Syns overmadrass er en god ting å ha... det kan bli klamt å ha tisselaken rett under lakenet, så da har jeg tisselakenet under overmadrassen, slik at selve madrassen blir beskyttet ved eventuelle lekkasjer, og da vasker jeg bare overmadrassen og tisselakenet. - Men når hun som nå skal bli storesøster var helt liten lå hun jo på lammeskinn og det var aldri noen lekkasjer likevel... så jeg hadde vel igrunn ikke trengt den overmadrassen før hun ble litt større.... Tror vi hadde første lekkasjen i sengen når hun nærmet seg 2 år.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Kanskje ikke et must i starten, men etterhvert har den vært gull verd for min del. F.eks ved spy-sjuke så er det godt å ha en overmadrass som tar støyten. Samtidig kan du få lagt barnet tilbake i senga selv om senga har blitt spydd i. Ikke like lett å legge barnet tilbake når madrassen har vært tilgriset f.eks midt på natta..... Jeg har ull-overmadrass og er super fornøyd med dette. Den er selv-rensende og trenger kun tørke opp fukten uten å tenke på å måtte vaske madrassen.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Det rådet jeg fikk da jeg handlet madrass på Barnas Hus var kun overmadrass ikke tisselaken. Overmadrassen skåner madrassen og er lettere å slenge i vanskemaskina ved uhell. Dagens fokus på madrasser som skal puste og være anitbakterielle osv gjør jo sitt til at man ikke kjøper skumgummimadrass. Ved å da bruke et tisselaken faller alle disse egenskapene til madrassen bort. Tisselakenet puster over hodet ikke! Så va var da vitsen med denne madrassen? Tisselakenet vil også gjøre sitt til at det kan bli varmt og klamt til babyen, så klamt og vått, og dernest kaldt kanskje... Mitt råd, uten at jeg har erfaring, er heller overmadrass enn et tisselaken. Så får jeg se om jeg er like enig med meg selv etter å ha erfart litt:)
M*A*S*H* Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Babyen kan bli veldig klam av å ligge på tisselaken + laken. Vi har derfor madrass - tisselaken og så en tynn overmadrass.
humla80 Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Vel, jeg spør hva skal en med tisselaken til en nyfødt en ??? Man vel ikke det før litt seinere ???
M*A*S*H* Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 De har bleier som renner over av flytende bæsj bakpå ryggen - og de gulper masse.
skimre Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 noe av de jeg faktisk er mest fornøyd med at jeg kjøpte til storesøster her er "drykid" overmadrassen -den har jeg jammen vasket mye!!! var kanskje ikke nødvendig de aller første mnd, men det har blitt både gulp, oppkast, tiss og bæsjelekasjer i sengen, og da har det vært deilig å kunne slenge denne i vaskemaskinen, og tørketrommelen gitt!!! denne madrassen har jo plastbakside som er festet med glidlås, og den har reddet natten mange ganger!!! så jeg anbefaler virkelig overmadrass jeg da;o)
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Must og must... Syns det er meget praktisk. Tisselaken blir veldig klamme og ekle.
lille pernille;o) Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 det er virkelig ikke nødvendig med tisselaken til en nyfødt,har en sønn på 2år og har faktisk aldrig hatt behov for det.blir klamt og svett med plastikk i senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå