Gå til innhold

SNAKK OM FAMILIEFIENTLIG REGJERING !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Skal tvinge skilte foreldre til å bo i samme kommune

- Full barnehagedekning som valgflesk uten hold i

- I ferd med å fjerne kontantstøtten og reduserer barnebidraget.

Lista er sikkert mye lengre.

Jeg håper bare dere alle legger merke til hvor all denne drittpolitikken kommer i fra, og sørger for å fjerne denne regjerningen ved neste stortingsvalg.

Makan

Greit nok at jeg ikke holder med sosialistene, men det får da være grenser til familiefientlig politikk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff! vet ikke hva jeg skal stemme lenger jeg.. uansett hva folk lover så går det til hel*** , skjønner ikke prioriteringene til noen ...

Skrevet

For oss som er stemødre og opplever problematikken med at mor kan flytte langt langt vekk med barna, er det første du nevner en bra ting. men samme kommune var nå drøyt, samme fylke kunne også holdt da

Skrevet

Hva med oss som bor på både kommune- og fylkesgrensa? Vårt fylke er vanvittig stort, og det tar mange timer å kjøre igjennom det.. Det er 5 min. til nabo kommunen og nabofylket.. De burde si at de ikke burde ha lenger reisevei enn så-så lang tid.. Da blir man ikke bundet på hender og føtter.. Man får litt valgfrihet, men samtidig bor man innenfor rimelighetens grenser..

Skrevet

Hvem i regjeringen er det du mener skal tvinge skilte foreldre til å bo i samme kommune?

Skrevet

Jeg opplever stemor-problematikk jeg da. Far som flytter til sin nye partners hjemsted, utenfor både kommune- og fylkesgrensa. Men det skal visst fortsette å være lov. Er det barnets beste at samsværsforelderen flytter vekk fra barnet da? Jeg er sånn passe forvirret av dette forslaget.

PS! Det er jo ikke regjeringen som står bak dette da. Er jo et eller annet utvalg som har sett på det. Det er ikke dermed sagt at dette er noe som kommer til å vedtatt. Det er jo uenighet innad i partiene også.

Skrevet

Ang flytteforbud: Det er et utvalg bestående av representanter fra div fagretninger samt interesseforeningene Aleneforeldreforeningen og Foreningen 2 foreldre som kommer til å legge frem forslaget for regjeringen. Regjeringen har såvidt meg bekjent ikke sagt noe om hva de mener.

Barnehagedekning: Det er blitt langt bedre barnehagedekning. Her i byen (tidligere en av landets dårligste byer på barnehagedekning) er det full barnehagedekning et par år nå (har vært lokalt AP-styre lenge). Vi har fått plass til lillebror i en flott nybygd barnehage i nabolaget, kjempefornøyd! Da storebror var liten (født i 2000) var det bare å glemme å få barnehageplass (selv for meg som var alenemor). Fikk til slutt plass da han var 3 år, da kostet plassen over 4000,-, i dag koster full plass ca 2300,-.

Kontantstøtten er jeg i mot, har ventet lenge på at noen skal fjerne det tullet.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal kontantstøtten fjernes da??? synes at vi som ønsker å være hjemme med barna våre kan få de usle kronene vel?!

Jeg synes det er flott at regjeringen jobber for full barnehagedekning nettopp fordi mange foreldre er avhengig av et slikt tilbud for å kunne begynne i jobb igjen etter endt fødselspermisjon. Men så finnes det andre her til lands som ønsker, og ikke minst har anledning til, å være hjemme med barna litt lenger enn permisjonstiden, og derfor ikke vil benytte seg av barnehagetilbudet. Så lenge jeg har mulighet til det, noe jeg har MED kontantstøtten, så ønsker jeg å være hjemme med min sønn og dele hverdagen min sammen med han. Fjernes kontantstøtten har ikke jeg mulighet til å være hjemmeværende lenger=(

Skrevet

Det er så forferdelig at kvinnen kan være hjemme, skjønner du, for da får man ikke gjort karriere. Barn har det nemlig best når de blir oppdratt av fremmede mennesker på institusjon. Vi må da være noen udugelige nek av noen foreldre alle sammen!?

Skulle nesten tro at de mener at kvinnen ikke har egen mening, eller bestemer selv om hun velger å være hjemme med barn (Er jo overvekt av kvinner som velger kotantstøtte...)

Og så må jo hele nasjonen ta hensyn til innvandrerbarn som ikke får språkutvikling hjemme, siden overvekten av innvandrere velger kontantstøtte fremfor karriere. Man må jo ta vekk kontantstøtten slik at innvandrerbarn lærer norsk, for så å tvinge de stakkars barna i barnehage slik at mor får gjort karriere og barna lærer norsk. Er helt enig i at de bør lære norsk, men skal man da virkelig ta ifra alle kontantstøtten av den grunn?

Ja da, jeg har satt det litt på spissen...

Skrevet

Huff, jeg synes bare regjeringen blir verre og verre!! Men blir så provosert når andre skriver at kontantstøtten er noe tull osv bare fordi dem selv ikke ønsker å benytte seg av tilbudet!!

Jeg og er enig at innvandrerbarna skal lære norsk osv, men å la resten av Norges befolkning få "lide" under regjeringens forsøk på integrering synes jeg er helt forferdelig!! Regjeringen burde heller jobbet for at flest mødre kunne være hjemme med barna sine, og heller regulert dette med integrering av innvandrerbarn på annet vis!

Kontantstøtten blir jo bare utbetalt fram til barna er 3 år gamle da. Er jo ikke snakk om fram til skolealder liksom. Jeg vil heller legge karrieren min til side en stund for å tilbringe mer tid sammen med min sønn. Men jeg dømmer heller ingen for å velge en annen ordning enn den jeg har valgt. Jeg vet at mange ikke har noe valg økonomisk sett!

Hvordan er kvaliteten på barnehagene da? Er det nok kompetanse og TID til å ta seg ut av de minste barna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...