Alhansi Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg bare lurer, har liksom ikke noe å måle meg med. Som regel har jeg ganske så god blodprosent, men i dag fikk jeg vite at det kan være en grunn at jeg går rundt og hangler som jeg gjør. Den var under 70, under 9, eller hva det heter. Jeg klarer tydeligvis ikke å ta opp jern fra kosten eller via jerntilskudd, så nå må jeg begynne med jernsprøyter, igjen. Har vært borti det en gang tidligere, men det er hav av tid siden. Så hva er deres blodprosent da, og er det lavt/høyt/normalt? Til vanlig har jeg vel hatt 13 tror jeg. Bare av ren nysgjerrighet at jeg spør, jeg går ikke rundt og bekymrer meg for dette. Ha en fin fin dag!
anesam Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Min er på 11 nå, var gått ned fra 11,8. Så det er lavt.. men har vært nede i 6 to ganger og da måttet ha blodoverføring! Men legen sier at har jeg 12 så er det bra for å være meg!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Blodprosent skal være mellom 11,5 - 15,0. Dette er referanseverdien. Det er kanksje jernlageret ditt som er lavt, det skal ligge mellom 10 - 200. Jeg har bra blodprosent på 13,2, men lavt jern på 11. Jordmora mi sa at jeg skulle spise jernrik kost istedenfor jerntabletter, for dette var ikke så bra. Hvis du tar c- vit. i tillegg, så lagres jern bedre....
En snupp - og en knert i magen Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Hvis du har problemer med å ta opp jern og andre vitaminer, så kan det lønne seg å prøve å unngå melk en periode for å se om det går opp. Det kan være malabsorpsjon fra tarmen som er årsaken, og som en over her skriver, få i deg nok c-vitaminer, det hjelper jernet over i kroppen. Hilsen ei med citrusallergi, laktoseintoleranse og malabsorpsjon Det går det og!! Lykke til!
Alhansi Skrevet 18. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg tåler ikke melk, dvs jeg er allergisk mot melk, så jeg har av naturlige årsaker ikke det inn i mitt kosthold. Takk for gode råd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå