Madeleine85 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg har hele tiden tenkt at jeg vil ha med kjæresten min inn, at han gir meg trygghet. Men har også tenkt litt på at jeg blir redd for hva han tenker om det er ekkelt osv, om det kommer til å skape stress for meg under fødselen, så kom jeg over denne artikkelen: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/femail/article.html?in_article_id=559913&in_page_id=1879 Noen som har noen tanker? Skal dere ha med far inn?
vrinskeguri Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 hei, er ny her... men ja, pappaen skal være med på fødselen! jeg er litt usikker på hvordan det går, siden han hadde problemer når hesten min fikk sprøyte sist.. trur han lider av litt sykehus angst. men jeg får da prøve, jeg trur jeg trenger ham der.
vesla_83&tuppeknuppa Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 fikk ikke opp linken din, men ja, far skal være med. er ikke min fødsel, men VÅR!!! uansett om det kommer til å bli ubehagelig og ekkelt for han skal han få være der både for min del, barnets og sin egen. regner med det kommer til å bli ubehagelig for meg også, så da skal han jammen få være der for meg, når jeg går gjennom noe slik. tror ikke han vil gå glipp av det heller, selv om jeg vet han ikke akkurat gleder seg... men tror det blir en stor opplevelse for han...
simba>>>3gutter Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Ja, jeg er litt der at har han vært med på å få denne ungen inn så får han være med å få han ut også. Han var litt usiker med nr 1 skulle ikke se noe som helst, men når jeg lå der og det sto på som verst så fikk han med seg alt tom et foredrag om morkaka. Han hater alt som har med sykdom og sykehus og gjøre og gjøre, forstår ikke hvordan jeg kan sitte og se på "jordmødrene og sykehuset " på tv. men syntes at fødselen var spennende, Så ikke ta sorgen på forskudd, snakk med han om det kanskje han gleder seg.
1, 2, 3!!! Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Nix! Føder heller alene. Og kommer ikke til å si fra når det er i gang heller...
Ophelia & Jr. Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Ja, Pappa'n skal med! Det har liksom aldri vært spørsmål om noe annet hos oss. Han ville nok ikke gått glipp av denne begivenheten for alt i verden!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 ja for meg er det en selvfølge:) aldri tenkt noe annet,er jo hannes barn å som blir født,så klart skal han få være med å oppleve det du må ikke tenke sånn som du gjør,tror ikke mennene gjør det hvertfall. lykke til med valget og fødsel!!
Simbasa Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Ja, faren skal være med på fødselen. Håper bare at den ikke setter i gang i morgen for da er faren tre timers kjøretur unna her. Hadde i så fall vært typisk, for alle andre mer eller mindre dramatiske begivenheter i dette svangerskapet har skjedd når samboeren min har vært bortreist.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Tror ikke jeg hadde klart å holde pappan borte fra fødestua om jeg hadde villet jeg.... han gleder seg sånn, og jeg er bare kjempeglad for at vi kan dele denne opplevelsen sammen. :)
april08baby Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Jeg hadde med meg pappaen under fødselen sist gang og skal ha det denne gangen også. Han var til stor støtte for meg med å være der.Vi hadde gått på svangerskapskurs så han var jo tålig forberedt på det som skulle skje. Det ble en hard og lang fødsel og til slutt ble småen tatt ut med vakum. Han holdt seg for det meste oppe med hodeenden hos meg, men han fikk jo sett litt nede også. Har ikke hatt noe å si på sexlysten i ettertid. Jeg har inntrykk av at han er glad for at han var med. Det var en fin opplevelse som vi har sammen. Føler egentlig at når han fikk en stor respekt for den jobben det faktisk er å føde og ble imponert/stolt over meg. Han holder seg i nærheten for tiden (6 dager til termin) og han er den som er mest redd for at han ikke skal få være med på fødselen. Så jeg kan anbefale å ha med pappaen på fødselen.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 hei! sniker fra 2.trimester her;P jeg kommer ikke til å tvinge samboer med på fødsel, men hvis han vil så er det bare bra om han blir med. men han ønsker ikke å se noe når barnet skal presses ut. men har sagt at han kan jo ta seg en tur i gangen eller holde seg oppe ved hodet mitt:) er da ingen som skal se meg der nede annet enn jordmor, hehe.. vi skal ha et sexliv etterpå;P og jeg hadde blitt rimelig stressa om han hadde blitt ivrig og sett.
helinor Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Selvfølgelig ska faren til barnet være med!!!
lillespiren2:) Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Hei Vi har snakket mye om fødselen og hvor stor opplevelse det vil være for oss begge, så min samboer er fullt innstilt på å bli med. Alle kameratene hans som har blitt pappa i det siste har nok også vært med på å påvirke hans avgjørelse, de har alle sagt at det ikke finnes noe større enn å bli far, og at fødselen er et stort høydepunkt:) Veldig fint å høre menn si det!
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Ja, det er en selfølge for oss begge! Han skal vel ikke drive å kikke "oppi" der, han kan holde seg ved hodet ditt.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Jepp han skal være med på fødselen. Han var med første gangen, og jeg var veldig trygg når han var der, så jeg håper det går like greit denne gangen
PlinkiPlonk Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Ja han er jo en veteran nå Hans fjerde fødsel, og han syns det er så gøy. Prater om fødselen lenge etterpå, og ynglingskommentaren hans er: Husk, jeg SÅ når han kom ut!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Har skal pappan til ungen være med.Han var med på førstemann sin og synes det var veldig stas.Syntes det var fælt og se at jeg hadde det vondt under riene og alt men så kom tårene når gutten kom ut.Helt fantastisk.
Nætte;mortil2 Skrevet 19. april 2008 #18 Skrevet 19. april 2008 Pappaen skal være med ja! Men vi har samme avtale nå som sist, at hvis det blir ille for han, så skal han gå ut.. Jeg har ikke bruk for en som ikke takler det! Og sist gikk det kjempefint, nettopp fordi han KUNNE gå.. Han har jo ikke lyst til å gå glipp av noe, men er ikke så god på dette kroppslige og sykehus og alt dette..
Supermamm Skrevet 19. april 2008 #19 Skrevet 19. april 2008 For oss er det en selvfølge at han skal være med, det er tross alt hans barn også: )
Gjest Skrevet 19. april 2008 #20 Skrevet 19. april 2008 JA!!! Stakkars mannen hadde blitt helt forstyrra om jeg hadde nekta han adgang til fødestua! Dette er noe vi er sammen om og han gleder seg så enormt til å møte den nye gutten vår:) For meg er det viktig å ha han der som trygghet og støtte og for han er det viktig å få lov til å gi meg den støtten, han elsker meg jo og vil vere der for meg! Han var fantastisk på de to forige fødslene og jeg tror ikke jeg hadde taklet det så godt uten han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå